Kirjaudu ▼
 

Kilpailua se tämäkin on – Google ja Opera junailivat miljoonasakot Microsoftille

Ruutukaappaus
Kilpailua se tämäkin on – Google ja Opera junailivat miljoonasakot Microsoftille
Selaimen valintaruudun puuttuminen kävi Microsoftille kalliiksi.
Kumpikaan yhtiöistä ei myönnä eikä kiellä tietoja.
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

EU:n komissio mätkäytti eilen Microsoftille 561 miljoonan euron sakon Windows 7:ään liittyvästä virheestä. Yhtiön ilmiantoi Google yhdessä Operan kanssa, kertoo Financial Times.

Yhtiöt eivät jättäneet virallista valitusta, ja niiden osasta ei siksi ole saatu aiemmin tietoa. Financial Timesin lähteiden mukaan Google ja Opera kertoivat EU-viranomaisille tilanteesta epävirallisesti. Lisäksi yhtiöt auttoivat EU:n tutkijoita asian selvittämisessä.EU tutki asiaa ja lähetti ongelmasta kyselyn Microsoftille, joka myönsi asian. Yhtiö vakuutti ongelman olleen tahaton virhe, ja se korjattiin nopeasti. Microsoft on muutenkin tehnyt yhteistyötä EU- viranomaisten kanssa.

Myöskään Googlella ei ole puhtaita jauhoja pussissaan. EU-viranomaiset tutkivat myös Googlen epäiltyjä kilpailurikoksia.

Google ja Opera eivät vahvista eivätkä kiellä Financial Timesin tietoja.

∇ Mainos ∇
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Copyright Creative Commons Teksti on lisensoitu Creative Commons Nimeä-Ei muutoksia-Epäkaupallinen -lisenssillä.

Kommentit (20)

Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Toimittajan mielestäkö tuomion saanut rikollinen ei ole oikea syyllinen, vaan se, joka rikollisen ilmiantoi? Otsikosta tulee tuollainen mielikuva.

Kyllä se Microsoft on ihan itse oman soppansa keittänyt, mutta selvisi naurettavan pienillä sakoilla. Se alkuperäinen 6 miljardia olisi ollut oikeudenmukaisempi sakko.
Jeppe 7.3.2013 12:13

Anonyymi
Jep, 6 miljardia olis ollu parempi. Sitten vielä Googlelta ja Applelta jollain verukkeella kassa tyhjäksi niin saataisiin pidettyä Brysselin herrat ja etelän pojjaat pinnalla seuraavatkin 6kk.
muahaha 7.3.2013 12:20

Anonyymi
Mutta MIKSI ihmeessä on edes pitänyt sakottaa? Miksi Microsoftin pitäisi mainostaa muiden tuotteita oman tuotteensa yhteydessä? Google asentaa oletuksena oman selaimensa Android käyttiksellä varustettuun tuotteisiin, ei edes ehdota vaihtoehtoja. Samaa tekee myös Apple omissa tietokoneissaan ja tableteissaan. Miksi heitä ei rankaista siitä??

Mielestäni kyseinen sakko on järjetön! Koska omistat suurimman ja menestyneimmän käyttöjärjestelmän markkinoilla, joudut kärsimään sen vuoksi? Mitä ihmettä oikeasti?
ööhmitäihmettä 7.3.2013 12:21

Anonyymi
androidilla ja applella ei ole monopoli asemaa kuten microsoftilla
näinseon 7.3.2013 12:27

Rekisteröit.
käyttäjä
Hienoa Sanoma-uutisointia jälleen kerran! Microsoft ei noudattanut omaa sopimustaan ja nyt asiasta vihjaisseet ovatkin syyllisiä.

Äly hoi!
KalleKustaa 7.3.2013 12:43

Anonyymi
Ei mitään ihmeellistä normaalia businesta - eikä todellakaan kaikesta ole tarvetta uutisoida.
aaaaa 7.3.2013 13:37

Anonyymi
Heh heh.

Toimittaja on tietohallinnon MS-Ajatollahin lumoissa.

Lainaten KalleKustaata:
Hienoa Sanoma-uutisointia jälleen kerran! Microsoft ei noudattanut omaa sopimustaan ja nyt asiasta vihjaisseet ovatkin syyllisiä.


Sakko on pieni summa microsoftille ja tietohallinnon tiloista
raikuu iloiset:"Allahu Bill Gates, MS AKBAAR".
MSmies 7.3.2013 14:49

Anonyymi
Markkina-aseman väärinkäytöksistä pitääkin rangaista. Koska vapautuu kilpailu käyttöjärjestelmissä ilman Windowsin pakko esiasennusta?
pakko-pois 7.3.2013 15:23

Rekisteröit.
käyttäjä
Google asentaa oletuksena oman selaimensa Android käyttiksellä varustettuun tuotteisiin, ei edes ehdota vaihtoehtoja. Samaa tekee myös Apple omissa tietokoneissaan ja tableteissaan. Miksi heitä ei rankaista siitä??


Koska Google ei tee moista vaan tarjoaa oman Chrome selaimen vain Nexus laitteissa jotka on Googlen itsensä valmistamia ja Apple ei myöskään tarjota iOS tai OS X järjestelmiä OEM valmistajille.

Apple eikä Google ole vastaavassa asemassa missä Microsoft eikä niihin voida samaa logiikkaa tai lakia edes soveltaa.

Mielestäni kyseinen sakko on järjetön! Koska omistat suurimman ja menestyneimmän käyttöjärjestelmän markkinoilla, joudut kärsimään sen vuoksi? Mitä ihmettä oikeasti?


Mene kouluun ja opettele vähän logiikkaa ja sitten perehdy lakeihin ja tutki miten Microsoft on toiminut vuodesta 1981 lähtien.
M-kar 7.3.2013 15:34

Anonyymi
Mutta MIKSI ihmeessä on edes pitänyt sakottaa? Miksi Microsoftin pitäisi mainostaa muiden tuotteita oman tuotteensa yhteydessä? Google asentaa oletuksena oman selaimensa Android käyttiksellä varustettuun tuotteisiin, ei edes ehdota vaihtoehtoja. Samaa tekee myös Apple omissa tietokoneissaan ja tableteissaan. Miksi heitä ei rankaista siitä??

Mielestäni kyseinen sakko on järjetön! Koska omistat suurimman ja menestyneimmän käyttöjärjestelmän markkinoilla, joudut kärsimään sen vuoksi? Mitä ihmettä oikeasti?


Ei vaan sinä olet järjetön tai aiakin kovin ymmärtämätön.
Tämä sama keskustelu nousee aina vaan esille, hohhoijjaa.
MissaAjatus 7.3.2013 15:57
Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Uutisotsikot

 
Viikon kommentoiduimmat
Dilbert on muuttanut. Lue Dilbert Taloussanomien etusivulta