Kirjaudu ▼
 

Valitus ei auttanut - piraatin maksettava 675 000 taalaa

Arijukka Turtiainen
Valitus ei auttanut - piraatin maksettava 675 000 taalaa
Joel Tenenbaumin 675 000 dollarin tuomio 31 musiikkikappaleen jakelusta pysyy voimassa.
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Liittovaltion oikeus Massachusettsissa Yhdysvalloissa ei leikannut Joel Tenenbaumin saamaa ja laajaa huomiota herättänyttä suurtuomiota. Hänet tuomittiin musiikin luvattomasta jakelusta internetissä.

Päätöksestä kertoo muun muassa Cnet News.com. Päätös piti voimassa 675 000 dollarin korvaukset levy-yhtiöille 31 kappaleen jakelusta.

Tuomioistuin ei suostunut Tenenbaumin anomukseen uudesta valamiesoikeudenkäynnistä. Valamiehistön alkuperäinen korvauspäätös vuodelta 2009 oli tuomarin mukaan asteikon alapäästä ja otti todistusaineiston reilusti huomioon.

Joel Tenenbaumin taistelu levyjättejä vastaan on muistuttanut vuoristoradalla ajelua. 675 000 dollarin korvaus leikattiin kerran 67 500 dollariin, mutta vetoomusoikeus palautti summan alkuperäisiin mittoihinsa.

Toukokuussa Tenenbaum epäonnistui saamaan juttunsa korkeimman oikeuden kuultavaksi.

∇ Mainos ∇
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (17)

Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Tämä varmaan menee perusamerikkalaisen oikeustajuun, mutta Pussy Riot -naisten 2 vuoden linnatuomio ilman mitään elinikäistä korvausvelvoitetta ei.
Anonyymi: Oikeustaju 27.8.2012 13:58

Anonyymi
Ja itse artistihan ei asiasta hyödy sitten mitään.
Anonyymi: Hä hää! 27.8.2012 14:08

Anonyymi
Ja itse artistihan ei asiasta hyödy sitten mitään.
Anonyymi: Hä hää! 27.8.2012 14:08

Anonyymi
Ja itse artistihan ei asiasta hyödy sitten mitään.


Itse asiassa hyötyy. Useat perehtyy asiaan ennen päätöntä kommentointia. Suosittelen.
Anonyymi: Nimetön 27.8.2012 17:57

Anonyymi
Ei kun katos perhana eipäs hyödykään. Tekijänoikeusjärjestöt rosvoaa artistille kuuluvat rahat. Sori virheeni, minun pitäisikin perehtyä itse asiaan.
Anonyymi: Nimetön 27.8.2012 18:16

Anonyymi
Ei kun katos perhana eipäs hyödykään. Tekijänoikeusjärjestöt rosvoaa artistille kuuluvat rahat. Sori virheeni, minun pitäisikin perehtyä itse asiaan.


Tekijänoikeusjärjestöt ovat artistien perustamia ja hoitavat asioita artistin puolesta ja artistin päätöksestä.
Esim minun puolesta hoitavat paperityöt ja laittavat korvaukset kauniisti tilille yhteisestä sopimuksesta.
Anonyymi: Nimetön 27.8.2012 21:52

Anonyymi
...ei kun siis tarkoitin, että ryöstävät loputkin pennoseni.
Anonyymi: Nimetön 27.8.2012 22:44

Anonyymi
Näkisimpä asian niin, että täydellisen uudistumiskyvytön teollisuuden ala jatkaa idioottimaista taisteluansa, jossa ei voittajia ole, koska tällaisten täysin perusteettomien ja suhteettomien tuomioiden seurauksena veronmaksuvastuu jää yhä pienenevän porukan harteille.

Kukaan ei tule näitä korvauksia itse maksamaan, joten veronmaksajien riemuksi se jää yhdysvalloissakin, kuten myös muualla.

Mitään palkkatyötähän ei kaveri tulle koskaan tekemään, joten voidaan aiheesta kysyä, että missä on järki.
Mennee aivopieruna samaan kategoriaan Applen ja Sampan taistelun kanssa!
Anonyymi: Ei ymmärrä 27.8.2012 23:11

Anonyymi
Konnat tiilenpäitä lukemaan!

niin kysymys onkin siinä että kummalla puolella konnat on
Anonyymi: teba 28.8.2012 7:12

Anonyymi
Näkisimpä asian niin, että täydellisen uudistumiskyvytön teollisuuden ala jatkaa idioottimaista taisteluansa, jossa ei voittajia ole, koska tällaisten täysin perusteettomien ja suhteettomien tuomioiden seurauksena veronmaksuvastuu jää yhä pienenevän porukan harteille.

Kukaan ei tule näitä korvauksia itse maksamaan, joten veronmaksajien riemuksi se jää yhdysvalloissakin, kuten myös muualla.

Mitään palkkatyötähän ei kaveri tulle koskaan tekemään, joten voidaan aiheesta kysyä, että missä on järki.
Mennee aivopieruna samaan kategoriaan Applen ja Sampan taistelun kanssa!


Otetaan esimerkki mikä sisältää laskentaa ihan sieltä yksinkertaisimmasta päästä.
Jos hajotan tahallani kaupasta näyteikkunan joka maksaa 1000?, joudun korvaamaan siitä 1000?. Jos hajotan vastaavia näyteikkunoita sata kappaletta, joudun korvaamaan 100 000?.

Miksi näin? Maassamme on lainsäädäntö joka kieltää ilkivallan.
Sama lainsäädäntö on voimassa musiikin laittoman jakelun osalta. Ja kun tieten tahtoen rikon lakia, joudun siitä myös vastaamaan.
Sama koskee myös Amerikkaa.
Myös tämä kyseinen Joel on tieten tahtoen rikkonut lakia ja nyt joutuu vastaamaan seurauksista.
Tämä on todellisuutta. Sitten on ihan toinen juttu pitäisikö lakeja muuttaa muuttuvan maailman mukana.
Anonyymi: Nimetön 28.8.2012 12:27
Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.