Kirjaudu ▼
 

Samsung hävisi Googlen varoituksen vuoksi

Ruutukaappaus
Samsung hävisi Googlen varoituksen vuoksi
Apple-Samsung -patenttiriidan valamiehistö sai todisteita Samsungin patenttiloukkausten tahallisuudesta sähköpostiviesteistä, joissa kerrottiin Googlen pyytäneen Samsungia vaihtamaan tuotteidensa muotoilua.
27.8.2012 13:01
Bloomberg
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kalifornialaisen valamiehistön puheenjohtaja, Velvin Hogan kertoi haastattelussa, että valamiehistö sai todisteita Applen patenttien tahallisesta loukkaamisesta Samsungin sisäisistä sähköposteista.

Yksi näistä sähköposteista oli vuonna 2010 lähetetty viesti, jossa kerrottiin, kuinka Google on pyytänyt Samsungia vaihtamaan tuotteidensa muotoilua niin, että ne eivät näyttäisi Applen tuotteilta.

Samsungin puhelimissa käytetään Googlen Android-käyttöjärjestelmää.

Yli 30 Samsungin työntekijälle lähetetyssä viestissä 22. helmikuuta 2010 kerrotaan muun muassa, että "Google vaatii erottuvaa muotoilua iPadin suhteen. Harkitkaa erottuvaa muotoilua Googlen vaatimissa asioissa nykyinen muotoilu säilyttäen ja suhteessa eri operaattorien vaatimuksiin."

Hoganin mukaan Googlen vaatimus muotoilun muuttamisesta ratkaisi valamiehistön kannan siitä, kopioiko Samsung tahallaan.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Lauantaiyönä julkaistun päätöksen mukaan Samsung loukkasi useita Applen patentteja. Yhtiö tuomittiin maksamaan Applelle yli miljardin dollarin korvaukset.

Koska valamiehistö päätti, että patenttiloukkaukset olivat tahallisia, on tuomari Lucy Kohilla mahdollisuus kolminkertaistaa korvaussummat ensi kuussa, jolloin hän harkitsee Applen pyyntöä hakea Samsungin tietyille tuotteille myyntikieltoa.

27.8.2012 13:01
Bloomberg
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (20)

Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Nokian Ellop on NERO!!!
Anonyymi: Kai 27.8.2012 13:14

Anonyymi
Miksi joku haluaa tieten kopioida Applen tylsää muotoilua. Ihmettelen todella.
Anonyymi: Designer 27.8.2012 13:14

Anonyymi
Miksi joku haluaa tieten kopioida Applen tylsää muotoilua. Ihmettelen todella.


Nähtävästi suunnilleen kaikki haluaa. Vilkaise älypuhelimet ja tablet-laitteet ennen ja jälkeen iPhonen ja iPadin.
Oletko ajatellut vaihtoehtoa että sinulla on huono maku? :)
Toki olisi ihan toivottavaa että joku muukin tekisi oman näköisiä laitteita.
Anonyymi: Nimetön 27.8.2012 13:34

Anonyymi
Miksi joku haluaa tieten kopioida Applen tylsää muotoilua. Ihmettelen todella.

Nähtävästi suunnilleen kaikki haluaa. Vilkaise älypuhelimet ja tablet-laitteet ennen ja jälkeen iPhonen ja iPadin.
Oletko ajatellut vaihtoehtoa että sinulla on huono maku? :)
Toki olisi ihan toivottavaa että joku muukin tekisi oman näköisiä laitteita.


Nyt kun tekniikka alkaa olemaan siinä pisteessä että kosketusnäyttö ei tarvitse juurikaan reunoja, mikä olisi muoto johon oman puhelimesi tekisit :) ? Minunnäköiseni laite menee järkevästi taskuun, ja on mukava pitää niin vaaka kuin pystyasennossa, se on suorakaiteen muotoinen, mutta siinä on pyöristetyt kulmat jotta se ei satuttaisi minua.

Mutta, minkä mallinen on sinun näköisesi laite?
Anonyymi: Käytännöllisyyttä, e 27.8.2012 14:03

Anonyymi
Tosta kun viel sakot kolminkertaistuu ja viel myyntikiellot päälle niin samsung on kovaa vauhtia konkurssin partaalla....ei haittaa,,,jos kopioit saat maksaa. Ei sen jälkeen yks galaxy3 pitkälle kanna......apple5 ja wp8 ajaa kovaa ohi....jeeeah baby jeeeah;)))
Anonyymi: Goldenunit 27.8.2012 14:05

Anonyymi
"Oletko ajatellut vaihtoehtoa että sinulla on huono maku? " Allekirjoitan aikaisemman kommentin. Mielestäni Applen muotoilu on käyttökelvotonta roskaa. Esimerkki: Miksi nykyään joutuu käyttämään monikertaisen ajan voidaksaeen soittaa? Ylimääräisiä näppäinpainalluksia, kelvoton touch-screen toteutus ja hirveästi monopoliroskaaa soveluksina..
Anonyymi: Cybs 27.8.2012 14:08

Anonyymi
Miksi joku haluaa tieten kopioida Applen tylsää muotoilua. Ihmettelen todella.


Se myy!
Anonyymi: Se nyt vaan on niin! 27.8.2012 14:11

Anonyymi
Mielestäni Applen muotoilu on käyttökelvotonta roskaa. Esimerkki: Miksi nykyään joutuu käyttämään monikertaisen ajan voidaksaeen soittaa?


Eli mikäköhän sinulle sitten on niin vaikeaa? Puhelimesta näppislukko pois ja heti ensimmäisenä voi valita soiton. Jos taas haluat käyttää puhelinmuistiota niin kyllä perinteinen nokialainen peruspuhelin on hitaampi käyttää ja vaatii huomattavasti enemmän painalluksia kuin iPhone.
Anonyymi: Ehkäpä lankapuhelin 27.8.2012 14:19

Anonyymi
Miksi joku haluaa tieten kopioida Applen tylsää muotoilua. Ihmettelen todella.


Vaikea sanoa. Ensimmäiset e/iMacit kopioitiin heti (muistanet ne läpinäkyvät elektroniikkalaitteet), iPod kopioitiin, iPhone kopioitiin, MacBook kopioitiin ja Air kopioitiin. Välillä tuntuu, että nykymuotoilu on vain Applen kopiointia.
Anonyymi: Onko se tylsää vasta 27.8.2012 14:21

Anonyymi
Eipä tuo Applen iPhone kauheana kiinnosta. Muotoilu on surkeaa, siis oikeasti, sehän on vain laatikko jossa on pyöreät reunat. Tarviiko tuollaiseen edes muotoilusuunnittelijaa? Ja vuodesta toiseen applen muotoilua aina ylistetään vaikka itse en ole nähnyt applen muotoilussa askeltakaan kehityksestä sitten ensimmäisen iPhonen.

Entäpä iPhonen sovellusvalikoima? Tässä oli taannoin uutinen että istoressa on noin 200 000 - 300 000 ohjelmaa joita kukaan ei ole koskaan ladannut kertaakaan. Ja elop muka väitti että ekosysteemi on tärkein... paksat. Mitä kukaan tekee puolella miljoonalla sovelluksella? Sieltä on muuten melko vaikea löytää oikeasti hyvää ohjelmaa.

Lisäksi applefanit tuntuu pitävän melko simppeleistä jutuista joka tekee heistä melko tyh... yksinkertaisia. Esimerkiksi se tuoppi sovellus tai pierusovellus iPhonelle myi 50 000kpl... siis wtf? Tuoppi sovelluksella tyhjennettään virtuaali tuoppi ja pierusovelluksella saa 10 erilaista hupaisaa pieruääntä puhelmieen. Ai niin ja wau... nämä pieruäänet voi ajastaa soimaan tiettynä aikana.

En haluaisi yleistää mutta minulle applepojista tulee melko yksinkertainen mielikuva. Simppeleitä ja helposti ohjailtavia. Ostavat aina uuden version vaikka uusina ominaisuuksina olisi pelkästään toimivat tekstiviestit (nykyäänhän et voi käyttää tekstaria koska siinä on aukko, ja ensimmäisessä iphonessa ei ollut tekstariominaisuutta ollenkaan).
Anonyymi: herra kaikki tietävä 27.8.2012 14:24
Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.