Kirjaudu ▼
 

Tuomari Applelle: Poltatteko crackia?

Tuomari Applelle: Poltatteko crackia?
Lucy Koh tuohtui Applen viime hetken todistajalistasta, joka on hänen mukaansa pitkä kuin nälkävuosi.
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Applen ja Samsungin kopio-oikeudenkäynti raastaa tuomari Lucy Kohin hermoja Kaliforniassa, muun muassa Cnet News.com kertoo. Koh järkyttyi Applen 75-sivuisesta hakemuksesta kutsua yli 20 todistajaa, vaikka yhtiöllä on vain tunteja aikaa ennen jutun siirtymistä valamiehistölle.

– Siis ihan oikeasti. 75 sivua! 75 sivua! Haluatte minun määräävän 75 sivusta (ja) paitsi jos poltatte crackia niin tiedätte, että näitä todistajia ei kutsuta, kun teillä on alle neljä tuntia aikaa, Koh kimpaantui Applen asianajajalle Cnet News.comin mukaan. Asianajaja vakuutti, että hän ei polta crackia.

Oikeudenkäynnissä puidaan Applen syytteitä, joiden mukaan Samsung on kopioinut luvatta iPhonea ja iPadia omiin laitteisiinsa. Lisäksi Samsung syyttää Applea omien patenttiensa rikkomisesta.

Lucy Koh on vedonnut osapuoliin, että nämä ratkaisisivat kiistansa oikeuden ulkopuolella. Valamiehistön päätös on hänen mukaansa riski kummallekin yhtiölle.

Koh sanoi miettivänsä sopivaa rangaistusta siltä varalta, että hän kahlaa 75 sivua turhaan läpi.

∇ Mainos ∇
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Samsung Apple
Ihmiset Lucy Koh
Lisää Aiheesta

Kommentit (25)

Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava

Anonyymi
No vähemmästäkin kyrpiintyy kun kaksi firmaa jauhaa kumpi on varastanut toisen naurettavat patentit. Mutta itse ovat viranomaiset syyllisiä kun antavat pantentoida jotain kuvan liittämistä sähköpostiin ja pakosta suorakaiteen muotoisten laitteiden ulkonäköä.

Patentteja saisi myöntää vain asioille jotka vaativat ihan oikeaa tuotekehittelyä ja tutkimusta eikä millekään itsestään selvyyksille.
Anonyymi: Nimetön 17.8.2012 12:23

Anonyymi
Crack on Applelle tuttua ainakin iPhonen lasikuorissa.
Anonyymi: Nimetön 17.8.2012 12:34

Anonyymi
tuomari taisi kauniisti vihjata siitä applen hipsuvarvasporukan ajatusmaailmasta.
Anonyymi: missä viipyy innovaa 17.8.2012 13:04

Anonyymi

Patentteja saisi myöntää vain asioille jotka vaativat ihan oikeaa tuotekehittelyä ja tutkimusta eikä millekään itsestään selvyyksille.


Tässähän se ongelma onkin. Jos nämä ko. patentit olivat itsestään selvyyksiä, miksei niitä ollut käytetty aikaisemmin? Kun muistelee vaikkapa noksun kännyköitä vuonna 2007, ei niissä pahemmin näkynyt yhtään Applelle patentoitua efektiä.
Anonyymi: Harry Potter-zoomaus 17.8.2012 13:13

Anonyymi
Tässähän se ongelma onkin. Jos nämä ko. patentit olivat itsestään selvyyksiä, miksei niitä ollut käytetty aikaisemmin?


Itse asiassa iPhone ei tuonut yhtään uutta tekniikkaa tai mitään muutakaan uutuutta, vaan ainoastaan yhdisteli vanhoja jo tehtyjä asioita.
Anonyymi: Nimetön 17.8.2012 13:28

Anonyymi
Tuomari minun makuuni!! Go Lucy!
Anonyymi: Niko 17.8.2012 13:32

Anonyymi
apple on surkea tuote, sen aika on mennyt jo ohitse. nokia ja windows tulee valloittamaan uudelleen maailman, apple putooa pelistä ja menee konkkaan.
Anonyymi: veliusa 17.8.2012 13:56

Anonyymi
Android on jo karkuteillä. Myy kuin häkä kaikkialla muualla paitsi Ruotsissa?? S3 on jo nyt edellä tulevaa iPhone 5:sta jossa ei tule olemaan mitään vallankumoksellista 4s:aän verrattuna. Suuren johtajan Jobsin poissaolo alkaa nyt näkyä karmaisevalla tavalla. Applella ei ole johtotähteä tai suuntaa. Tim Cock ei ole visionaäri joten veikkaan potkuja vuoden sisällä.
Anonyymi: suuri johtaja puuttu 17.8.2012 14:13

Anonyymi
Windowsin arkkitehtuurisuunnittelu on se tekijä, joka on ensi vuonna kovin kilpailija Androidille. Apple putosi jailbreak seurannan takia pois kuvioista. bye
Anonyymi: Androsoft 17.8.2012 14:16

Anonyymi
Android on jo karkuteillä. Myy kuin häkä kaikkialla muualla paitsi Ruotsissa?? S3 on jo nyt edellä tulevaa iPhone 5:sta jossa ei tule olemaan mitään vallankumoksellista 4s:aän verrattuna. Suuren johtajan Jobsin poissaolo alkaa nyt näkyä karmaisevalla tavalla. Applella ei ole johtotähteä tai suuntaa. Tim Cock ei ole visionaäri joten veikkaan potkuja vuoden sisällä.


Tuollaiset tyypit kuin sinä ennen jobsin kuolemaa taas haukkui jobsia siitä, että kuinka hänellä ei ole visioita ja applea palvotaan vain jobsin jumaluuden takia, mutta nyt kun jobs on kuollut niin nyt vedotaan siihen, että hänellä oli innovaatioita "muuten vaan oltiin niin pölhöjä, ettei huomattu sitä hänen elinaikanaan" et voi sanoa, etteikö applelta tulisi mitään uutta.. olihan iPhone 3g:stäkin välivaihe ennen 4:sta .. 3GS
Anonyymi: Huoh...puhuu ittensä 17.8.2012 14:40
Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Uutisotsikot