Kirjaudu ▼
 

Assange sai turvapaikan, Britannia ei välitä

Ruutukaappaus occupynewsnetworkin lähetyksestä
Assange sai turvapaikan, Britannia ei välitä
Julian Assange sai turvapaikan Ecuadorista. Iso-Britannia ei kuitenkaan aio päästää miestä mihinkään, vaan uhkaa iskulla lähetystöön.
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Ecuadorin suurlähetystössä Lontoossa oleva Wikileaksin perustaja Julian Assange sai torstaina tavallaan hyviä uutisia.

Ulkoministeri Ricardo Patino ilmoitti hetki sitten, että Assangelle on myönnetty poliittinen turvapaikka Ecuadorissa.

Patino sanoi, että päätöstä harkittiin huolellisesti. Hän valitteli myös Ison-Britannian uhkausta tunkeutua väkisin lähetystöön Assangen kiinni saamiseksi. Tämä olisi vastoin kansainvälistä lakia, ministeri sanoi muun muassa The Guardianin mukaan.

Ecuador on ilmoittanut, että Assange saa pysyä lähetystössä vastakin. Britannia on sanonut, että turvapaikkapäätös ei muuttaisi mitään eikä estäisi mahdollista iskua.

Joka tapauksessa Assange ei voi poistua lähetystöstä turvallisin mielin, sillä silloin hänen pidättämiselleen on vähemmän esteitä.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Julian Assangea odotetaan Ruotsissa vastaamaan syytteisiin seksuaalirikoksista. Assange on kiistänyt teot ja pelkää joutuvansa Ruotsin kautta Yhdysvaltoihin.

Wikileaksissa on vuodettu runsaasti diplomaattisähkeitä, mistä Assangea vaaditaan tilille USA:ssa.

Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset WikiLeaks
Ihmiset Julian Assange

Kommentit (38)

Sivut: 1 2 3 4
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Miksi Juliukselle ei saman tien annettu diplomaattista koskemattomuutta??????????????
Anonyymi: Diplomatic Immunity 16.8.2012 15:38

Anonyymi
Miksiköhän tämän raiskaussyytöksistään tunnetun pellen asiat on muka itviikolle kuuluva "teknologiauutinen"?
Anonyymi: pöh 16.8.2012 15:44

Anonyymi
Tiedoksi vaan että mitään syytteitä ei ole esitetty. Ainoastaan halutaan kuulla Assangea.
Anonyymi: mike 16.8.2012 15:44

Anonyymi
Miksi Juliukselle ei saman tien annettu diplomaattista koskemattomuutta??????????????


Ei se ole mikään diplomaatti. Rikoksista epäilty mies joka koittaa paeta lain kouraa.
Anonyymi: siksi 16.8.2012 15:45

Anonyymi
Valtio voi myöntää henkilöille diplomaattisen koskemattomuuden. Tiedä sitten vaatiiko maan kansalaisuuden. Aikoinaan krimaalit saivat ostettua afriikan valtioilta näitä.
Anonyymi: Diplomatic Immunity 16.8.2012 15:46

Anonyymi
Mahtaa olla oikein ammattiraiskaaja, jos britit ovat valmiita aloittamaan mittavan kansainvälisen selkkauksen pelkkien epäilyjen perusteella.
Anonyymi: USA määrää Ruotsissa 16.8.2012 16:17

Anonyymi
Miksi Juliukselle ei saman tien annettu diplomaattista koskemattomuutta??????????????

Ei se ole mikään diplomaatti. Rikoksista epäilty mies joka koittaa paeta lain kouraa.


CIA:ko se siellä?
Anonyymi: yes sir, i am your l 16.8.2012 16:19

Anonyymi
Assange pitäisi saada tuomiolle, mutta Brittien tulee noudattaa kansainvälistä käytäntöä ja antaa lähetystön olla rauhassa. Jos se ei anna, niin silloin Britteihin ei voi enää luottaa ollenkaan.
Anonyymi: Kävi mielessä 16.8.2012 16:43

Anonyymi
Assange pitäisi saada tuomiolle, mutta Brittien tulee noudattaa kansainvälistä käytäntöä ja antaa lähetystön olla rauhassa. Jos se ei anna, niin silloin Britteihin ei voi enää luottaa ollenkaan.


UK:n perustuslaissa sallitaan muiden maiden lähetystöihin hyökkääminen.... Sitä ei mikään kansainvälinen käytäntö kumoa.
Anonyymi: Nimetön 16.8.2012 16:51

Anonyymi
"UK:n perustuslaissa sallitaan muiden maiden lähetystöihin hyökkääminen.... Sitä ei mikään kansainvälinen käytäntö kumoa. "

Siitä tosin seuraisi Pyrrhoksen voitto eli hävittäisiin enemmän kuin voitettaisiin. Sitäpaitsi, Ecuador on lähempänä Yhdysvaltoja maantieteellisesti kuin UK. ;)
Anonyymi: Jossain joku ei ole 16.8.2012 16:55
Sivut: 1 2 3 4
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 
Viikon kommentoiduimmat