Kirjaudu ▼
 

Honeywelliltä Android-vempain, maksaa Microsoftille

Honeywell
Honeywelliltä Android-vempain, maksaa Microsoftille
Microsoft sopi Android-maksuista taas uuden yhtiön kanssa, tällä kertaa ennen kuin mitään laitteita oli edes tuotu myyntiin.
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Yhdysvaltalainen monialayhtiö Honeywell täydentää Microsoftin sarjaa yrityksistä, jotka pulittavat sille Android-lisenssimaksuja.

Yhtiöiden solmima
patenttisopimus tarkoittaa, ettei Microsoft lähde syyttämään Honeywellin Android- tai Chrome OS -tuotteita oikeuksiensa polkemisesta.

Kyseessä on viidestoista lisenssisopimus, minkä Microsoft on tehnyt eri Android-valmistajien kanssa. Aikaisemmin ohjelmistoyhtiö on paiskannut kättä muun muassa Samsungin, HTC:n ja LG:n kanssa.

Syynä on Androidin käyttämä tekniikka muun muassa kuvakkeiden näyttämiseen ja sisällön synkronointiin laitteiden välillä, Total Telecom huomauttaa.

Kaikki eivät näe asiaa Microsoftin kantilta. Tunnetuin vastaan hangoittelija on Googlen omistama Motorola Mobility, joka käräjöi patenteista Microsoftin kanssa.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Honeywellin kohdalla tilalle poikkeaa totutusta, sillä sopimuksesta kerrottiin samaan aikaan, kun Honeywell julkaisi ensimmäisen Android-laitteensa. Yhtiö halusi siis huolehtia ennalta ehkäisevästi, ettei Microsoftilla ole laitteen kanssa nokan koputtamista.

Androidia käyttävä Dolphin 7800 on käsitietokone, joka on suunnattu esimerkiksi jakeluautojen kuljettajille tai paljon liikkuville myyntiedustajille.

Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Lisää Aiheesta
Verkossa
Lehdistötiedote

Kommentit (19)

Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Ainakaan ms ei taistele suorakulmioista oikeudessa
Anonyymi: Tuhous 6.8.2012 15:05

Anonyymi
Microsoft on maailman pahin kehityksen jarru.


Mitäs merkittävää ja yleismaailmallisesti huomioitua olet kehittänyt itse? Kuinka kehittäisit nykyisiä käytössä olevia käyttöjärjestelmiä tuottavimmiksi ja kuluttajaystävällisemmiksi?
Anonyymi: Vastarannan kiiski 6.8.2012 15:43

Anonyymi
Kuka lopettaisi tämän Microsoft rahastusautomaatin?
Anonyymi: x 6.8.2012 16:02

Anonyymi
Microsoft on maailman pahin kehityksen jarru.

Mitäs merkittävää ja yleismaailmallisesti huomioitua olet kehittänyt itse? Kuinka kehittäisit nykyisiä käytössä olevia käyttöjärjestelmiä tuottavimmiksi ja kuluttajaystävällisemmiksi?


No alkajaisiksi voisi microsoftin pilkkoa osiin, ainakin kahteen. Tällöin katkaistaisiin monopolin perverssi ketju päätelaitteista palveluihin. Ja kilpailijat saisivat edes suurinpiirtein reilun mahdollisuuden.
Anonyymi: ms paloiksi 6.8.2012 16:08

Anonyymi
Microsoft se vaan jaksaa ...!!.
Nokiaa en osta niin kauan,kun käyttöjärjestelmänä on Windows + että Elop on johtajana Nokialla!.
Anonyymi: WinNokia 6.8.2012 16:14

Anonyymi
Microsoft on maailman pahin kehityksen jarru.

Mitäs merkittävää ja yleismaailmallisesti huomioitua olet kehittänyt itse? Kuinka kehittäisit nykyisiä käytössä olevia käyttöjärjestelmiä tuottavimmiksi ja kuluttajaystävällisemmiksi?


Miksi pitäisi itse kehittää?
Anonyymi: rape 6.8.2012 18:24

Anonyymi
Minusta on tämä lisensointi on sivuseikka.

Paljon mielenkiintoisempaa on, miksi Honeywell ei valinnut Windowsia alustaksi.

Trendi on selvä: Microsoftin teknologiat ovat auringonlaskun teknologioita, joita ylläpitää PC-markkinat.
Anonyymi: kauppaopettaja 6.8.2012 18:26

Anonyymi
Minusta on tämä lisensointi on sivuseikka.

Paljon mielenkiintoisempaa on, miksi Honeywell ei valinnut Windowsia alustaksi.

Trendi on selvä: Microsoftin teknologiat ovat auringonlaskun teknologioita, joita ylläpitää PC-markkinat.


Suljetun koodin käyttikset ovat auringonlaskun tekniikkaa. Windows porskuttaa työpöydillä vain monopoliasemansa turvin.
Anonyymi: Nimetön 6.8.2012 19:35

Anonyymi
Microsoft on maailman pahin kehityksen jarru.

Mitäs merkittävää ja yleismaailmallisesti huomioitua olet kehittänyt itse? Kuinka kehittäisit nykyisiä käytössä olevia käyttöjärjestelmiä tuottavimmiksi ja kuluttajaystävällisemmiksi?

Entä jos jotain hyödyllistä kehittäisikin niin eiköhän vaan tuo kikkare väittäisi sitä jälkikäteen omakseen.
Anonyymi: kikkareita 6.8.2012 19:50

Anonyymi
Kuka lopettaisi tämän Microsoft rahastusautomaatin?


Googlehan sen voisi lopettaa kun maksaisi lisenssimaksut niistä ominaisuuksista jotka on Androidiin luvatta kopioinut. Nythän nämä maksut päätyvät Androidia käyttävien rautavalmistajien maksettaviksi. Kuluttajat maksavat tämän leikin puhelinten hinnoissa ja Google kerää potin repimällä loppukäyttäjien profiloinnista tuloja myymällä ne mainostajille.
Reilu meininki.
Anonyymi: Leikki jossa on vain 6.8.2012 19:52
Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

 
Viikon kommentoiduimmat