Kirjaudu ▼
 

TDC korjaa kuituvarkaiden rötöksiä

Matias Mäki
TDC korjaa kuituvarkaiden rötöksiä
Teleoperaattori TDC:n tietoliikenneyhteydet ovat olleet tänään poikki pääkaupunkiseudulla.
25.7.2012 15:34
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

TDC:n mukaan pääkaupunkiseudun nettiyhteydet saadaan kuntoon tänään iltapäivällä. Kuitukatko on vaikuttanut laajasti pääkaupunkiseudulla.

Yhteyksien katkeaminen johtuu kuituvarkaista. Helsingissä Pasilan rautatiekiskojen tuntumassa kuparivarkaat veivät suuret määrät tietoliikennekaapelia.

Kuparivarkaat iskivät tiistain ja keskiviikon välisenä yönä. TDC hoitaa monen yrityksen tietoliikenneyhteyksiä.

– Yöllä päivystäjä näki hälytyksistä, että yhteydet ovat poikki. Teimme uudelleen reitityksiä. Useat asiakkaat eivät edes huomanneet, että yhteydet ovat poikki, TDC:n asiakaspalvelujohtaja Tiina Moberg kertoo.

Kuituyhteyden katkeaminen ei vaikuttanut puhelinyhteyksiin.

∇ Mainos ∇
25.7.2012 15:34
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset TDC

Kommentit (7)

Sivut: 1
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Katkoivat kuitukaapeleita ja yrittivät viedä kuparikaapeleita. Käsittääkseni jäivät onneksi rysänpäältä kiinni.
Anonyymi: Jupo 25.7.2012 17:11

Anonyymi
Löytysköhän näiltä kavereilta tietoa Finlandiatalon kaiteista?
Anonyymi: Suoraan linnaan 25.7.2012 17:32

Anonyymi
Täh? Kulkeekos Helsingissä kuitukaapelit ilmassa? ...niinku maaseudulla sähköjohdot... Vai kaivoiko ne kuidut esiin maasta?
Anonyymi: ei jymmärrä 25.7.2012 19:55

Anonyymi
Täh? Kulkeekos Helsingissä kuitukaapelit ilmassa? ...niinku maaseudulla sähköjohdot... Vai kaivoiko ne kuidut esiin maasta?

Radan varressa viittaisi siihen että ovat avanneet radan vieressä olevat kaapelikanavat. Ovat sellasia kannella päälystettyjä kanavia.
Harmi etteivät katkoneet korkeajännitejohtimia...
Toivoa sopii, että näistä tehtäisiin sentään oikeudessa sellainen ennakkotapaus ettei muilla tee mieli seurata perässä.
Anonyymi: operaattori x 25.7.2012 23:03

Anonyymi
No on tuo nyt aikas lailla outoa kirjoitusta, ymmärtäisin jos takahikiän sanomat uutisoisi mutta ns. alan lehti: "Yhteyksien katkeaminen johtuu kuituvarkaista. Helsingissä Pasilan rautatiekiskojen tuntumassa kuparivarkaat veivät suuret määrät tietoliikennekaapelia."
Anonyymi: JPn 26.7.2012 7:40

Anonyymi
No on tuo nyt aikas lailla outoa kirjoitusta, ymmärtäisin jos takahikiän sanomat uutisoisi mutta ns. alan lehti: "Yhteyksien katkeaminen johtuu kuituvarkaista. Helsingissä Pasilan rautatiekiskojen tuntumassa kuparivarkaat veivät suuret määrät tietoliikennekaapelia."


Jep! Vaikka uutisella ei olekkaan Pulizer-mahdollisuuksia niin kannattaisi lukea kerran ajatuksella läpi ennen julkaisua.

Ja itse uutiseen: Toivottavasti suomessa alettaisiin keinolla tai toisella (=>pakkotyötä minimipalkalla) periä täysiä korvauksia näiltä varkailta jotta varkaudet ylipäätään vähenisivät!
Anonyymi: JL 26.7.2012 7:50

Anonyymi
Surkea lafka koko "konserni". Siirryttiin koko yrityksenä niiden palveluihin, seurauksena pätkivät puhelut, surkean tehoton dataliikenne, jossa ilmeisesti on jotkut triggerit, jotka katkaisevat yhteydet heti kun tulee lataukseen vähänkin enemmän tavaraa, ei mahdollisuutta käyttää muiden operaattoreiden prefiksejä soitettaessa ulkomaille (omat hinnat järkyttävän isoja). Rahastavat kuitenkin mitä kerekävät - parikymppiä maksaa liittymä per nenä ja sillä saa yhden megan datayhteyden, halooo. Jo yksityisenä asiakkaana nykypäivänä saa enemmän ja noilla pitäisi olla tukkuhinnat!
Anonyymi: nogood 29.8.2012 10:41
Sivut: 1
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Uutisotsikot

 
Viikon kommentoiduimmat