Kirjaudu ▼
 

Selainsoppa: Jos Microsoft olisi vain kuunnellut…

Ruutukaappaus
Selainsoppa: Jos Microsoft olisi vain kuunnellut…
Tämä ruutu Microsoftin olisi pitänyt esittää.
Microsoft olisi voinut välttää EU:n uudet tutkimukset, jos sen työntekijä olisi kiinnittänyt enemmän huomiota asiakkaan kyselyihin, Computerworld kertoo.
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Ohjelmistoyhtiö Microsoftia uhkaa miljardisakko, kun se ei ole puoleentoista vuoteen esittänyt selainvalintaruutua Windows 7 -pc:n ostajille Euroopassa. Syynä oli virhe Service Pack 1:ssä.

Computerworldin mukaan virheen otti puheeksi asiakas RichardD pian Service Packin ilmestymisen jälkeen maaliskuussa 2011. Ilmeisesti Ranskassa sijainnut asiakas ihmetteli Microsoft Answers -palvelussa, miksi hän ei näe ruutua.

Microsoftin työntekijä vakuutti, että SP1:ssä on mukana muiden päivitysten lisäksi myös selainvalintaruutu. RichardD vastasi, että hän ei onnistu sellaista löytämään, mutta keskustelu päättyi siihen.

Euroopan komissio uhkaa Microsoftia nyt miljardisakoilla vuonna 2009 solmitun sopimuksen rikkomisesta. Silloin yhtiö lupasi esittää ruudulla vaihtoehtoisia selaimia, joista käyttäjät voivat valita Internet Explorerin sijaan.

Microsoft kommentoi valintaruudun puuttumista tiistaina.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

– Teknisestä viasta johtuen emme onnistuneet näyttämään selaimen valintanäyttöä niillä tietokoneilla, jotka tulivat valmiiksi Windows 7:n Service Pack 1 -päivityksellä varustettuina, Microsoft sanoi.

Mutta RichardD ei Answers-keskustelun perusteella ostanut konettaan SP1:llä varustettuna, vaan asensi sen itse jälkikäteen. Onko ruudun näkymättömyys siis luultuakin laajempaa?

Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Microsoft
Lisää Aiheesta

Kommentit (42)

Sivut: 1 2 3 4 5
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Tuo valintaruutu nyt on muutenkin niin vihoviimeinen paska.

Kun se tuli, varmaan kirjaimellisesti kaikki asiakkaani ihmettelivät ja kyselivät sitä minulta. Selkään vaan mikkisoftalle ja Euroopan urpoille.
Anonyymi: Paavali 18.7.2012 18:16

Anonyymi
Rahat pois monopolilta ja meille tänne EU:hun! :)
Anonyymi: Go, EU! 18.7.2012 18:17

Anonyymi
Seiskan asensin SP1:llä ei ruutuja pahemmin näkynyt.
Anonyymi: dssg 18.7.2012 18:48

Anonyymi
Kumma juttu kun mainittu valintaruutu bongahti esiin vasta toisen kerran juuri viime viikolla, 16 kk Win7 Ultimate systeemin ensiasennuksen ja silloin tehdyn selaimen valinnan jälkeen.

Samalla sevalintaruudun esiinmarssi sotki 16 kk sitten tehdyt valinnat ja lisäksi joitakin asetuksia joita kaikkia en ole edelleenkään ehtinyt käsin palauttamaan. Prkl!

Siis, pyysinkö minä ketään muistuttamaan jostain selainvaihtoehdoista. EN! Osaan tehdä valintani ihan itse enkä tarvitse EU:a enkä Micro$oftia sotkemaan omaa systeemiäni.
Anonyymi: Leave me alone you b 18.7.2012 19:06

Anonyymi
Päivä päivältä vihaan Microsoftia yhä enemmän ja enemmän. Tuotteista maksaminen tyssäs jo Vistan kohalla mutta pian loppuu käyttö kokonaan ja pakko siirtyä linuksiin.
Anonyymi: Nimetön 18.7.2012 19:07

Anonyymi
Päivä päivältä vihaan Microsoftia yhä enemmän ja enemmän.


Jännä juttu.
Anonyymi: Make 18.7.2012 19:18

Anonyymi
Onhan kummaa hommaa. Firman on pakko mainostaa kilpailijoiden tuotteita omassa tuotteessaan! Saahan tuon toisen selaimen sinne kun vain asentaa. Mitä hemmettiä EUn byrokraatit tähän sotkeutuu!
Anonyymi: Nimetön 18.7.2012 19:20

Anonyymi
Kyllähän se Microsoft kilpailua estää, kun myytävistä työasemista (joista 95% on ns. merkkikoneita) pakotetaan laittamaan Windows -käyttis - niitä ei edes saa ilman käyttistä.

Luuletteko te, että Microsoftin tärkein asiakas on kuluttaja kun puhutaan käyttiksistä? Luulette tietenkin väärin, sillä tärkein asiakas on laitevalmistaja, joka esiasentaa Windowsin.

Normaalitilanteessa Microsoftin määräävä asema työasemien käyttöjärjestelmissä, selaimissa ja Office-tuotteissa edellyttäisi yhtiön pilkkomista. Tämä olisi siis markkinoiden kannalta paras vaihtoehto, todennäköisesti myös osakkeenomistajien kannalta, koska Office-tuotteilla subventoidaan tappiollista käyttöjärjestelmämyyntiä.
Anonyymi: Jälleenmyyjä 18.7.2012 20:08

Anonyymi
Tuleeko muissa käyttiksissä tommonen selainvalinta? Mac OS:ssa? En mä tajua mitä toi nyt EU:lle kuuluu? Saahan sinne käyttäjä itse asentaa eri selainohjelmia. Luulis EU:lla olevan suurempiakin ongelmia.
Anonyymi: LFC 18.7.2012 20:09

Anonyymi
Niin onhan tää vähän ihme homma.. miksei Applen tuoteissa sama valinta mahdollisuus??

Mä haluan Applen koneen mutta miksei mulle anneta mahdollisuutta asentaa siihen Windows7 käyttistä??
Anonyymi: Jallu 18.7.2012 20:25
Sivut: 1 2 3 4 5
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.