Kirjaudu ▼
 

Google+ tyydyttää Facebookia enemmän

Ruutukaappaus
Google+ tyydyttää Facebookia enemmän
Yhteisöpalvelu Facebook on pahnan pohjimmainen asiakastyytyväisyydessä. Sen sijaan mittauksessa ensimmäistä kertaa mukana ollut Google plus yllättää yhteisöpalvelujen parhaalla tuloksella amerikkalaiskuluttajien keskuudessa.
Digitoday
18.7.2012 13:13
7

Tiistaina julkaistut American Customer Satisfaction Indexin tämän vuoden luvut osoittavat, että 800 miljoonan käyttäjän Facebookin tyytyväisyysluvut jatkavat laskuaan. Sadasta mahdollisesta pisteestä se saa vain 61 pistemäärä. Viime vuonna pistämäärä oli 66 ja kaksi vuotta sitten 64.

Google plussa saa käyttäjiltään 78 pistettä. Yhteisöpalveluissa se jakaa kärkisijan Wikipedian kanssa.

ForeSee-yhtiön analyytikkojen mukaan Google plussan menestys johtuu siitä, ettei sillä on perinteistä mainontaa. Google panostaa enemmän yksityisyyden suojaan, sen mobiilipalvelut ovat parempia.

Facebookin käyttäjät valittavat mainoksista, yksityisyyden loukkauksista ja varsinkin käyttöliittymän jatkuvista rukkauksista.

Myös Googlen Youtuben käyttäjien tyytyväisyys 73 pisteellä on keskiarvoa parempi. Pinterestin saa arvosanan 69, Twitter 64 ja Linkedin 63. Muut pienemmät palvelut saavat 64 pistettä, joka on 11 prosenttia vähemmän kuin kaksi vuotta sitten.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Keskiarvotyytyväisyys on laskenut 1,4 prosenttia verrattuna viime ja edellisvuoteen. Kolmen vuoden luvuissa vain Wikipedia on pystynyt parantamaan asiakastyytyväisyyttään kahden vuoden takaisesta 77 pisteestä tämän vuoden 78 pisteeseen.

Suurimmat hakukoneet ovat tasapäisiä asiakastyytyväisyydessä: Google 82, Bing 81 ja Ask 80 pistettä.

Uutissaiteista FoxNews.com on ylivoimainen 84 pisteellä. Sitä seuraavat ABCNews.com 76,  USAToday.com 76, CNN.com 76 ja NYTimes.com 74 pisteellä. HuffingtonPost.com pitää perää 69 pisteellä.

Copyright Creative Commons Teksti on lisensoitu Creative Commons Nimeä-Ei muutoksia-Epäkaupallinen -lisenssillä.
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy

Kommentit (7)

Sivut: 1
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Kuinka rivoa...
tyydytys 18.7.2012 14:28

Anonyymi
joko nousee?
Nimetön 18.7.2012 14:29

Anonyymi
Google+ on nyt 1v vanha ja todistetusti maailman nopeiten kasvava verkosto. Kun facebook oli 1v vanha niin käyttäjämäärät laskettiin viellä sadoissa tuhansissa.
on se vaan tyydyttäv 18.7.2012 14:42

Anonyymi
Mielestäni kännykkä/tabletti käytössä ylivoimainen muihin verrattuna. Google plussan vertaaminen facebookkiin on kuitenkin vähän harhaanjohtavaa koska en osaa mieltää sitä vain sosiaaliseksi verkostoksi. Siinä on myös sähköposti, kalenteri, tiedostot ja oma kuva/video pankki yms. Sosiaalinen verkosto on vain pieni osa kokonaisuutta. Enään ei tarvitse esim siirellä kuvia ja videoita kännykästä koneelle hankalilla johdoilla kun kaikki sujuu automaattisesti plussan kautta. Kuvat on automaattisesti tallessa omalla verkkolevyllä vaikka kännykkä katoaisi.
tyytyväinen käyttäjä 18.7.2012 14:48

Anonyymi
ei (loppu)käyttäjä ole facebookin eikä google+:n asiakas. Asiakas on mainostaja niinpä käyttäjäkysely ei kerro asiakastyytyväisyyttä.
profeetta 18.7.2012 15:16

Anonyymi
ei (loppu)käyttäjä ole facebookin eikä google+:n asiakas. Asiakas on mainostaja niinpä käyttäjäkysely ei kerro asiakastyytyväisyyttä.


punapeukkua tulee? "en pidä faktoista"? mitä?
profeetta 19.7.2012 8:43

Anonyymi
@profeetta

Kannattaisi nyt ensin tutustua ansaintalogiikoiden eri variaatioihin ennen kuin tulee höpöttämään asiasta enempää. :)

G+:aa käyttävät yksityiset henkilöt ovat ilman muuta Googlen asiakkaita, vaikka he eivät G+:n ansaintalogiikan mukaisesti maksa suoraan Googlelle. Typerää kommenttiasi voidaan testata siten, että poistetaan kaikki yksityishenkilöt G+:n ansaintamallista. Vieläkö mielestäsi Googlen on mahdollista tienata "asiakkaillaan", eli mainostajilla?
Jeppe 19.7.2012 12:38
Sivut: 1
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 
Viikon kommentoiduimmat
Dilbert on muuttanut. Lue Dilbert Taloussanomien etusivulta