Kirjaudu ▼
 

AT&T:n raju ale: Lumia 900 lähtee puoleen hintaan

AFP
AT&T:n raju ale: Lumia 900 lähtee puoleen hintaan
Suomalaisyhtiön uutuuspuhelin ehti olla myynnissä kolme kuukautta ennen hinnan pudottamista.
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Iso yhdysvaltalainen matkapuhelinoperaattori AT&T on puolittanut matkapuhelinvalmistaja Nokian Lumia 900 -puhelinten myyntihinnan. Tieto käy ilmi AT&T:n verkkokaupasta.

Huhtikuussa Yhdysvalloissa myyntiin tulleen Lumia 900:n myyntihinta oli sunnuntaihin asti 99 dollaria. Edellytyksenä oli, että asiakas solmi samalla kaksivuotisen liittymäsopimuksen AT&T:n kanssa. Sunnuntaina Lumia 900:n myyntihinta putosi kahden vuoden kytkysopimuksessa 49,99 dollariin.

Uutuspuhelimen hinta laskee samaan aikaan, kun Nokia valmistautuu raportoimaan huhti–kesäkuun tuloksesta, josta ennakoidaan kehnoa.

Nokian viestinnästä kommentointiin talouslehti Wall Street Journalille (WSJ), että kysessä on normaali hinnanlasku, eikä hinnoittelupäätökseen liity suurempaa dramatiikkaa.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

WSJ:n mukaan hinnanlaskut eivät ole poikkeuksellisia Yhdysvalloissa, jossa puhelinoperaattorit tukevat voimallisesti hintaa, jolla puhelimia myydään asiakkaille. 

Puhelinoperaattorit myyvät suurimman osan Yhdysvalloissa ostettavista matkapuhelimista. Puhelimen hinta ei yleensä vastaakaan maassa laitteen "oikeaa" hintaa, vaan asiakas sidotaan operaattoriin liittymäsopimuksella.

Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Nokia AT&T

Kommentit (21)

Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Paljonko kytkysopimuksen kokonaishinta mahtoi laskea? 5%?
Anonyymi: Kohuotsikon kääntöpu 16.7.2012 8:55

Anonyymi
Hyvää saa halvalla nyt! Kaikki paitsi appletorvelot ymmrärtävät ettei kytkysopimuksen hinta halventunut tässä juuri lainkaan. Jenkkien älykkyysosamäärä kun tunnetusti on appletorvelon tasolla, niin tämä saa aikaan ryntäyksen kauppoihin koska "hurja 50%" ale.
Anonyymi: Nyt luuri liikkuu 16.7.2012 9:12

Anonyymi
Ilmoita asiaton viesti
Hyvää saa halvalla nyt! Kaikki paitsi appletorvelot ymmrärtävät ettei kytkysopimuksen hinta halventunut tässä juuri lainkaan. Jenkkien älykkyysosamäärä kun tunnetusti on appletorvelon tasolla, niin tämä saa aikaan ryntäyksen kauppoihin koska "hurja 50%" ale.
16.7.2012 9:11 Nyt luuri liikkuu"

Voi voi sentään kun ottaa koville tuo Appe kateus. Harmittaa niin vietäväksi kun Applen ei ole tarvinnut ale laariin heittää niitä luurejaan.
Anonyymi: Nokia iDioottia otta 16.7.2012 9:13

Anonyymi
Kyllä hyvää ja menestyvää tuotetta ei tarvitse myydä alennuksellä.nyt vaan taitaa olla viimehetket myydä ennen tämänviikon tuloksen julkaisua. Voi loppua myynti kokonaan.
Nokia on umpikujassa ja ulospääsyä on vaikea löytää.
Anonyymi: Entinen Nokialainen 16.7.2012 9:34

Anonyymi
Uudet mallit tulossa, joten hintaa alas.

Ja tuo jenkkihintahan on pelkkää pelleilyä. Yhtä hyvin ostajalle voitaisiin lyödä käteen $50 seteli. Kyllä se ostaja ihan kaiken maksaa itse takaisin kytkyn aikana.

Ja kertokaa minulle miksi Apple pudottaa edellisen mallin hintaa kun uusi tulee ulos?
Anonyymi: Nimetön 16.7.2012 9:40

Anonyymi
Oh noes! AT&T on pudottanut iPhone 3GS:n hintaa lähes 100% koska sen saa 0,01 dollarilla!!!

Ja iPhone 4sen hinta on tippunut 60%! Sen saa 40 dollarilla!!!!

Oikeasti, oletteko te näin tyhmiä vai trollaatteko vain? Samat sanat myös tämän "uutisen" kirjoittaneelle.
Anonyymi: Nimetön 16.7.2012 9:46

Anonyymi
Ei mene kaupaksi vaikka ilmaiseksi annettaisiin.
Anonyymi: Jopo 16.7.2012 9:50

Anonyymi
Totuudenvastaista otsikointia taas kerran. Siis puhelimen käsiraha kahden vuoden sopimuksessa putosi puoleen, mutta ei se asiakkaan sopimuskautensa aikana maksamaa kokonaishintaa pudota nimeksikään. Aiemmin hinta ilman kytkyä oli 450$, nyt 400$. Ei tuosta saa alennukseksi kuin 11%.
Anonyymi: Nimetön 16.7.2012 9:53

Anonyymi
Q2 kvartaalilla jenkeissä myyty tähän mennessä 300 000 lumia 900.

Noka on jenkeissä vasta kolmanneksi suurin wp valmistaja.

Viikon loppupuolella nokian osake alle euron.
Anonyymi: Nimetön 16.7.2012 11:12

Anonyymi
Nyt viimeistään kannattaa myydä NOK:it pois!
Anonyymi: Nimetön 16.7.2012 11:21
Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Uutisotsikot

 
Viikon kommentoiduimmat