Kirjaudu ▼
 

Hovioikeus tiukkana salakammion ylläpitäjille

Hovioikeus tiukkana salakammion ylläpitäjille
Tiedostonjakopalvelinta ylläpitänyt ja suurkorvauksiin tuomittu kaksikko ei onnistunut kääntämään kohtaloaan hovioikeudessa.
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Sarah's Secret Chamber -nimistä tiedostojenjakopalvelinta internetissä ylläpitänyt helsinkiläiskaksikko vastaanotti tutun tuomion Turun hovioikeudessa perjantaina.

Hovioikeus ei nähnyt syytä muuttaa käräjäoikeuden tammikuussa 2011 antamaa tuomiota. Silloin mies ja nainen tuomittiin vuosien ehdolliseen vankeuteen ja maksamaan korvauksia kaikkiaan 800 000 euroa oikeuksienhaltijoille.

Tekijänoikeuden tiedotus- ja valvontakeskus ry:n mukaan tiedostojenjakopalvelimella oli noin 1600 käyttäjää, joilla oli jaossa yhteensä noin 50 teratavua tiedostoja. Määrä vastaa lähes 750 000 musiikkialbumia.

Tuomitut puolustautuivat väittämällä, että eri käyttäjien tietokoneita yhdistävä palvelin oli perustettu ainoastaan keskustelufoorumiksi.

Käräjäoikeus ei uskonut selitystä. Tuomion mukaan kaksikko oli tietoinen palvelimen tarkoituksesta ja he olivat osallistuneet yhdessä verkon käyttäjien kanssa tekijänoikeusloukkauksiin. Hovioikeus oli samaa mieltä.

∇ Mainos ∇
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Lisää Aiheesta
Verkossa
TTVK:n tiedote

Kommentit (24)

Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Milloin oikeuslaitoksemme tulee 2000-luvulle?
Täysin asiantuntematonta porukkaa.
Anonyymi: Tai sitten mafian la 9.7.2012 16:15

Anonyymi
Milloin oikeuslaitoksemme tulee 2000-luvulle?
Täysin asiantuntematonta porukkaa.


Kun pääset yläasteelle, niin opit että oikeuslaitoksen tehtävä on tuomita olemassa olevien lakien mukaan. Ei muuta.

Jos lakeja halutaan muuttaa on otettava yhteyttä politiikkoihin.
Anonyymi: Nimetön 9.7.2012 16:46

Anonyymi
Lait ja poliitikot ovat myös viime vuosituhannelta??
Anonyymi: Ei auta mikään 9.7.2012 16:56

Anonyymi
Jälleen kerran oikeuslaitos on se todellinen rikollinen, eivätkä nämä tuomitut. Oikeuslaitos teki tuhat kertaa pahemman rikoksen antamallaan tuomiolla kuin mitä nämä tuomitut ovat koskaan tehneet. Suomen oikeuslaitos on järkyttävä moraaliton rikollisorganisaatio.
Anonyymi: Todellinen oikeus 9.7.2012 17:06

Anonyymi
Juu-u..taas saatiin pari ihmistä lisää joiden ei kannata enää käydä töissä vaan elellä sossun rahoilla.

Kiitoksia TTVK. Ette te noista rahoista tule ikinä näkemään edes murto-osaa.
Anonyymi: Plop 9.7.2012 18:25

Anonyymi
Jos tämä pariskunta myös tienasi laittomalla jakamisella lähellekään 800 000 ?, hovioikeutta ei tarvitse syyttää syndikaattiin osallistumisesta jakamiensa tuomioiden perusteella.
Anonyymi: etujärjestön paha si 9.7.2012 18:26

Anonyymi
Amatöörit! Sen siitä saa ku pitää hubia publiccina, oisivat laittaneet privaksi nii ois säästyny rahat
Anonyymi: S.B. 9.7.2012 19:40

Anonyymi
Hovioikeus teki nyt mafian aivopesemänä tällaisen ratkaisun, mutta jos Jumala on olemassa niin IFPIN, TEOSTON ja kaikkien muiden eettisesti arveluttavien tahojen jäsenten tuomio tulee aikanaan olemaan ihan eri kokoluokkaa.
Miten joku voi elää itsensä kanssa kun vaatii rehellisiltä nuorilta ihmisiltä tällaisia korvauksia? Luulisi edes hiukan omatunto kolkuttavan?
Mikään muu ei tälle porukalle ole pyhää kuin rahantulon maksimointi tekijänoikeuksien siivellä.
Julkinen anteeksipyyntö koko Suomen kansalta vähintään olisi paikallaan!
Anonyymi: Surullinen 9.7.2012 22:17

Anonyymi
750000 levyä? Mistä joku edes löytää niin paljon jaettavaa? Ja jos heidän maksettavakseen tuli noin euro / levy, niin täytyy sanoa että edelleen pääsivät aika halvalla!

Minkälainen korvaus mielestänne olisi kohtuullinen noin laajasta ja räikeästä rikoksesta? Miten joku voi edes väittää kyseisen toiminnan olevan "rehellistä"? Tuntuu ihan absurdilta! 50 teratavua!!
Anonyymi: Putkimies 10.7.2012 6:46

Anonyymi
Milloin oikeuslaitoksemme tulee 2000-luvulle?
Täysin asiantuntematonta porukkaa.


50 teratavua, 1600 käyttäjää ja keskustelufoorumi? Olisi kyllä aika asiantuntematonta väkeä joka tuon uskoisi. Laske huviksesi, kuinka paljon tiedostoja tuossa on käyttäjää kohti. Aika vilkasta keskustelua.
Anonyymi: Ai että keskustelufo 10.7.2012 9:27
Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Uutisotsikot

 
Viikon kommentoiduimmat