Kirjaudu ▼
 

Huawei ostaa Nokian?

Jerome Favre/Bloomberg News
Huawei ostaa Nokian?
Matkapuhelinvalmistaja Nokian osake on jatkanut selvässä nousussa New Yorkin pörssissä ostohuhujen siivittämänä.
8.6.2012 23:12
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Sijoittajat spekuloivat alkuillasta, että kilpailija Samsung tekisi ostotarjouksen Nokiasta neljän euron osakekohtaiseen hintaan. Se tekisi koko Nokian hinnaksi noin 15 miljardia euroa.

Hieman myöhemmin markkinoilla levisi toinen huhu, jonka mukaan kiinalainen Huawei haluaisi ostaa Nokian 20 miljardilla dollarilla eli noin 16 miljardilla eurolla, kertoo StreetInsider-verkkosivusto meklarilähteiden perusteella.

Nokian markkina-arvo oli perjantaina noin yhdeksän miljardia euroa.

Ranskalaisen Exanen mielestä on ”epärealistista” odottaa, että mikään laitevalmistaja olisi kiinnostunut Nokiasta sen heikkenevän aseman takia, pankki arvioi katsauksessaan asiakkaille.

Sen sijaan Samsungilla voisi Exanen arvion mukaan olla haluja ostaa esimerkiksi televerkkovalmistaja Nokia Siemens Networks yhtiön kansainvälisyyden johdosta.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Nokian kurssi päätyi perjantaina 6,0 prosenttia plussalle 2,36 euroon Helsingin pörssissä. Parhaimmillaan osake kävi Helsingissä jopa 11 prosentin kirissä.

New Yorkissa Nokian osake liikkui illalla 2,99 dollarissa, joka on noin 6,0 prosenttia enemmän kuin torstaina. Korkeimmillaan osake on käynyt 3,03 dollarissa.

8.6.2012 23:12
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (10)

Sivut: 1
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Minä en ainakaan myy alle 8 euron.
Anonyymi: muutama osake 9.6.2012 10:39

Anonyymi
Arvonnostatus käynnissä. Kohta joku myy joka osti halvalla.
Anonyymi: C. Apiteel 9.6.2012 11:16

Anonyymi
Koko Nokian alaslasku ostajatahon spekulanttien alustusta.
Anonyymi: Pertti-setä 9.6.2012 16:00

Anonyymi
Haha :) Vaikka naurattaa niin toivon nyt kuitenkin ettei näin käy :)
Anonyymi: Nimetön 9.6.2012 18:31

Anonyymi
Minä en ainakaan myy alle 8 euron.


Hah hah, kun isot pojat päättää se on menoa. Alkakaas nokiafundamentalistit jo totuttelemaan elämään ilman rakasta nokiaa, se aika on nimittäin todella lähellä.
Anonyymi: Bye bye 9.6.2012 21:16

Anonyymi
Toivottavasti toteutuu! Päästään kertaheitolla eroon koko Suomen pettäneestä Nokiasta ja lapsellisesta Windows Phonesta :)
Anonyymi: Nimetön 10.6.2012 17:40

Anonyymi
Nokia sulaminen johonkin Huaweihin tms tarkottaisi,että täältä lähtee käytännössä kaikki pois mitä Nokialla tällä hetkellä täällä on.

Pääkonttori yms. Ei tulisi enään niitä vähiäkään yhteisöveroja yms.
Omistus nyt Nokian kohdalla on jo ulkomailla suurimmalta osin, joten siinä ei suurta muutosta tulisi.

Windows phone ei mihinkään katoa vaikka omistaja vaihtuisi.
Anonyymi: Nimetön 11.6.2012 10:44

Anonyymi
Nokia sulaminen johonkin Huaweihin tms tarkottaisi,että täältä lähtee käytännössä kaikki pois mitä Nokialla tällä hetkellä täällä on.

Jäähän se Lex Nokia :)

Muuten se olisi kyllä ihan sopiva herätys tähän päivään kaikille päiväuneksijoille...
Anonyymi: Nimetön 11.6.2012 11:39

Anonyymi
Toivottavasti toteutuu! Päästään kertaheitolla eroon koko Suomen pettäneestä Nokiasta ja lapsellisesta Windows Phonesta :)


Joo... great... Ja homma realisoituu eläkemaksujen korottamisena kun suomalainen Nokia omistus nollautuu ja vaje täytyy paikata. Kukas finninaama ne korotetut eläkemaksut lopulta maksaa....?

Puhumattakaan kansallistragediasta kun lasten ja pinsäästäjien varat nollautuu. Kukas suomessa ostelee kestokulutushyödykkeitä jos säästöt menee?

Aika urpoa toivoa Nokian tuhoa... ainakin jos on itse Suomen kansalainen. Tulee nimittäin kalliiksi ihan meille jokaiselle. Ajattele nyt vaikka seuraavaa työttömyyttä ja sen kuluja ja verotulojen menetyksiä.

Luuletko että hallitus kokoontui hätäkokoukseen ihan huvin vuoksi?
Anonyymi: Jukka 14.6.2012 20:34

Anonyymi
Joo... great... Ja homma realisoituu eläkemaksujen korottamisena kun suomalainen Nokia omistus nollautuu ja vaje täytyy paikata. Kukas finninaama ne korotetut eläkemaksut lopulta maksaa....?

Puhumattakaan kansallistragediasta kun lasten ja pinsäästäjien varat nollautuu. Kukas suomessa ostelee kestokulutushyödykkeitä jos säästöt menee?

Aika urpoa toivoa Nokian tuhoa... ainakin jos on itse Suomen kansalainen. Tulee nimittäin kalliiksi ihan meille jokaiselle. Ajattele nyt vaikka seuraavaa työttömyyttä ja sen kuluja ja verotulojen menetyksiä.

Jos Samsung tai Huawei ostaa Nokian, niin Nokia-osake vaihtuu vastaavaan Samsungin tai Huawein osakkeeseen. Ei siinä osakkeita keneltäkään korvauksetta ryöstetä.
Anonyymi: kestinen 15.6.2012 10:58
Sivut: 1
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Uutisotsikot

 
Viikon kommentoiduimmat