Kirjaudu ▼
 

EU märehtii kunnolla Googlea

EU märehtii kunnolla Googlea
Google tuskin kuulee Euroopan komission mahdollisista syytteistä aivan lähitulevaisuudessa.
4.5.2012 12:31
Reuters-It-viikko
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Euroopan komissiolla ei ole mikään kiire päättää, pitääkö Googlea syyttää hakutulosten vääristämisestä omaksi edukseen.

Kilpailukomissaari Joaquin Almunia kertoi, että päätöstä ei olla vielä tekemässä.

– Tämä on monimutkainen juttu. Meillä ei ole kiire, Almunia sanoi Reutersille perjantaina.

Almunian arvio on vastoin aikaisempia oletuksia, joissa päätöstä odotettiin pääsiäisen jälkeen.

Eri hakumarkkinoilla toimivat yritykset syyttävät Googlea syrjinnästä ja hakutulosten muovaamisesta niin, että Googlen palvelut saavat etusijan. Yksi valittajista on Microsoft.

Komissio aloitti asian penkomisen marraskuussa 2010.

∇ Mainos ∇
4.5.2012 12:31
Reuters-It-viikko
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Google Microsoft
Ihmiset Joaquin Almunia
Lisää Aiheesta
Lue lisää
Reutersin uutinen

Kommentit (16)

Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Eri hakumarkkinoilla toimivat yritykset syyttävät Googlea syrjinnästä ja hakutulosten muovaamisesta niin, että Googlen palvelut saavat etusijan. Yksi valittajista on Microsoft.


Minä taas haluan syyttää Suomen ällöttävää mediaa siitä että hehkuttavat Applea ja Microsoftia päivästä toiseen vaikka ovat täyttä hirvittävää kuraa molemmat.

Microsoft ja Apple voivat ihan itse tehdä omat mahtavat haku- video ja e-mail palvelunsa jos kerran ärsyttää Googlen ylivoima näissä?

Ainiin mutta kun eivät osaa tehdä mitään... Se onkin sitten huonompi juttu :(
Anonyymi: Nimetön 4.5.2012 12:53

Anonyymi
No, vastahan pari vuotta on mennyt. Ilmeisesti EU aikoo kerätä sellaisen näytön joka on kiistaton.

Hakumonopolin tuomiopäivä on taattu.

Kiskonnasta ja puuttuvasta kilpailusta kärsivät mainostajat toivoisivat kuitenkin markkinoita korjaavia toimia jo aiemmin.
Anonyymi: Nimetön 4.5.2012 12:53

Anonyymi

Minä taas haluan syyttää Suomen ällöttävää mediaa siitä että hehkuttavat Applea ja Microsoftia päivästä toiseen vaikka ovat täyttä hirvittävää kuraa molemmat.


Kun Google haluaa nyt tappaa Motorolalta saamillaan patenteilla MPEG4 -videostandardin, niin ABG -liike on voimistunut toiseen potenssiin.

Tämä Anything But Google näkyy myös uutisoinnissa, siinä että mediakaan ei halua enää kirjoittaa Googlesta ellei ole aivan pakko.
Anonyymi: Nimetön 4.5.2012 12:57

Anonyymi
Minä haluaisin päästä pois Google orjuudesta, mutta kerropa miten pääsen?

Jos haluan mainostaa netissä, niin Googlen markkinaosuus on 96%. Joko tyydyn 4% peittoon tai maksan sen riistohinnan ja ehdot juuri niin kuin Google sanelee.

Google kiskoo ylihintaa palveluistaan kun kilpailua ei ole. Me laitamme kaikki nämä kulut tuotteiden hintoihin, jolloin jokaisesta joka saa kassakuitin käteensä tulee uusi Google orja joka maksaa Google veroa. Googlen orjuutta ei kukaan pysty omilla toimillaan välttämään ellei lopeta kaikkea ostamista.
Anonyymi: Nimetön 4.5.2012 12:58

Anonyymi
Yksi valittajista on Microsoft.


MS itse muuntaa hakutuloksia bingillään niin ettei sillä ikinä löydä hakemaansa...muutenhan se on ihan hyvä.
Anonyymi: MazaMyyrä 4.5.2012 13:08

Anonyymi
Minä haluaisin päästä pois Google orjuudesta, mutta kerropa miten pääsen?

Jos haluan mainostaa netissä, niin Googlen markkinaosuus on 96%. Joko tyydyn 4% peittoon tai maksan sen riistohinnan ja ehdot juuri niin kuin Google sanelee.


Öööö... Et osaa yhtään edes valehdella.

Se että 96% sivustoista käyttää Googlen mainoksia, ei tarkoita että 96% sivuista käyttää vain googlen mainoksia.

4% sivustoista suomessa ei käytä Googlen mainoksia vaan ainoastaan muita. Mutta 96% suomen sivustoista käyttää muitakin kuin vain Googlen mainoksia.

Voit mainostaa vapaasti missä tahansa ja saat suomalaiset tavoitetuksi. Sun ei tarvitse valita Googlea vaan voit valita suomalaisen mainosyhtiön tekemään sitä.

Googlella ei ole monopolia sivustojen mainontaan jos valitset Googlen mainoksia sinne.
Googlen sisällön mukainen kohdistettu mainonta lisenssi on sama kuin Microsoftillakin ja muilla sisällön mukaan kohdistettu mainonta että vain yksi sellainen mainoskone saa olla sivulla. Muutoin tekniikka alkaa mainostamaan mainoksia eikä sisältöä. Sisällön mukaan kohdistetun mainonnan lisäksi saa olla mitä tahansa muita tavallisia mainoksia (sijainti, aika, selain mukaan vaihtuvia).
Anonyymi: Nimetön 4.5.2012 13:11

Anonyymi

Se että 96% sivustoista käyttää Googlen mainoksia, ei tarkoita että 96% sivuista käyttää vain googlen mainoksia.


96% on Googlen hakumainonnan markkinaosuus Suomessa. Se on 94% Ranskassa.

Jos tiedät mikä ero on penetraatiolla ja markkinaosuudella, tiedätkin jo mistä on puhe.

Jos et vielä tiedä, niin nyt kannattaa sitten opetella.
Anonyymi: Nimetön 4.5.2012 13:24

Anonyymi
Minä haluaisin päästä pois Microsoft orjuudesta, mutta kerropa miten pääsen?

Jos haluan mainostaa netissä, niin Microsoftn markkinaosuus on 96%. Joko tyydyn 4% peittoon tai maksan sen riistohinnan ja ehdot juuri niin kuin Microsoft sanelee.

Microsoft kiskoo ylihintaa palveluistaan kun kilpailua ei ole. Me laitamme kaikki nämä kulut tuotteiden hintoihin, jolloin jokaisesta joka saa kassakuitin käteensä tulee uusi Microsoft orja joka maksaa Microsoft veroa. Microsoftn orjuutta ei kukaan pysty omilla toimillaan välttämään ellei lopeta kaikkea ostamista.

No, vastahan pari vuotta on mennyt. Ilmeisesti EU aikoo kerätä sellaisen näytön joka on kiistaton.

Softamonopoli Microsoftin tuomiopäivä on taattu.

Kiskonnasta ja puuttuvasta kilpailusta kärsivät mainostajat toivoisivat kuitenkin markkinoita korjaavia toimia jo aiemmin.
Anonyymi: Nimetön 4.5.2012 13:48

Anonyymi
Minä haluaisin päästä pois Google orjuudesta, mutta kerropa miten pääsen?

Jos haluan mainostaa netissä, niin Googlen markkinaosuus on 96%. Joko tyydyn 4% peittoon tai maksan sen riistohinnan ja ehdot juuri niin kuin Google sanelee.

Google kiskoo ylihintaa palveluistaan kun kilpailua ei ole. Me laitamme kaikki nämä kulut tuotteiden hintoihin, jolloin jokaisesta joka saa kassakuitin käteensä tulee uusi Google orja joka maksaa Google veroa. Googlen orjuutta ei kukaan pysty omilla toimillaan välttämään ellei lopeta kaikkea ostamista.
Anonyymi: Nimetön 4.5.2012 13:56

Anonyymi

Jos haluan mainostaa netissä, niin Microsoftn markkinaosuus on 96%.


Ei ole.

Joko tyydyn 4% peittoon tai maksan sen riistohinnan ja ehdot juuri niin kuin Microsoft sanelee.


Tarkoitat Googlea.

Microsoft kiskoo ylihintaa palveluistaan kun kilpailua ei ole.


Ei kisko. Markkina-asemaansa käyttää ylihinnoitteluun Google joka on onnistunut tappamaan kilpailijansa kaikkialla muualla paitsi yhdysvalloissa, mutta kun Yahoo menee konkurssiin, niin googlen osuus nousee sielläkin noin 90% lukemiin.

Microsoftn orjuutta ei kukaan pysty omilla toimillaan välttämään ellei lopeta kaikkea ostamista.


Sen pystyy jokainen itse valitsemaan, mutta Googlen aiheuttaman epäterveen markkinan lisähinnan maksaa jokainen kuluttaja.


Kiskonnasta ja puuttuvasta kilpailusta kärsivät mainostajat toivoisivat kuitenkin markkinoita korjaavia toimia jo aiemmin.


Kyllä. Googlen toiminta tulisi ottaa tarkasteluun jo aiemmin siten että markkina alkaisi tervehtyä vaikka rangaistusten tuomitseminen kestäisikin pidempään.
Anonyymi: Nimetön 4.5.2012 14:02
Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 
Viikon kommentoiduimmat