Kirjaudu ▼
 

Pc-valmistajat siirtävät tuotekehitystä Androidista Windowsille

Ruutukaappaus
Pc-valmistajat siirtävät tuotekehitystä Androidista Windowsille
Suuret pc-valmistajat ovat alkaneet kehittää Windows 8-käyttöjärjestelmään liittyviä sovelluksia, kertoo Digitimes.
3.5.2012 11:22
25

Android-pohjaisten taulutietokoneiden heikko menekki on saanut pc-valmistajat kiinnostumaan Windows 8-käyttöjärjestelmästä, kertoo Digitimes. Verkkolehti kuuli jakeluketjussa vaikuttavilta lähteiltään, että laitevalmistajat ovat alkaneet siirtää tuotekehitysvaroja Windows 8-tuotteisiin ja sovelluksiin.

Windows 8-ympäristö kiinnostaa Hewlett-Packardia, Aceria ja Delliä. Compalilla on tuotekehitystiimissään noin tuhat ammattilaista. Yhtiö on viime aikoina nimittänyt Windows 8-sovelluksiin 300 hengen tiimin.

Windows 8-tuotekehitykseen innostaa Microsoftin suunnitelma sijoittaa 300 miljoonaa dollaria Barnes&Noblen sähköiseen Nook-lukulaitteeseen. Pc-valmistajat uskovat, että Microsoftin päätös lujittaa pc-laitteiden, taulutietokoneiden ja älypuhelimien muodostamaa ekosysteemiä.

Taloustiedot

∇ Mainos ∇
Copyright Creative Commons Teksti on lisensoitu Creative Commons Nimeä-Ei muutoksia-Epäkaupallinen -lisenssillä.
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy

Kommentit (25)


Anonyymi
Ai. No mitenkä eroaa iPadista?

Ahaa, ok. Eli Dell, HP ja muut valmistajat myyvät sitten Applen iOS:llä varustettuja padejä, ja Microsoft sekä rautansa että softansa... Kun ei kerran eroa ole


Se on Applen päätös. Tuossa kommentoitiin Microsoftia.

Microsoft ei estä. Windows -koneiden valmistajien sivuilta voit tarkistaa että niillä kaikilla on tarjolla Linux ja Freedos -malleja.

Dellillä on tarjouksessa nyt RedHat Linux kone ja Ubuntua saa HP:lta. HP:lla on useampi FreeDos -koneita kuin Dellillä.
Nimetön 3.5.2012 13:39

Anonyymi
PC valmistajalla ei ole varaa vastustaa Mäsän diktatuuria. Jos teet jotain josta diktaattori ei pidä, PC bisneksesi on loppu.


höpö höpö vaihda jo levyä
Mikä ihmeen fiksaati 3.5.2012 13:44

Anonyymi

Olisivatkohan vaihtaneet siksi että eivät halua antaa Microsoftille rahaa...


Ai Linuxista pois siksi kun siitä pitää maksaa Microsoftille?

LÄÄKKEET!


Ei ainakaan Lenovolta näyttänyt löytyvän läppäriäkään ilman Wintoosaa :-( Sääli sinänsä kun useamman tarvitsisin... Täytyy siis tyytyä ostamaan Applelta koneet ja asentelemaan niihin Linux.[/quote]

Katsopa vaikka HP (Freedos ja Ubuntu) tai Dell (RedHat).

Suosittelen HP:ta koska RedHat maksaa ENEMMÄN kuin windows.

Halukoneella muuten löysin 10 sekunnissa sinulle lenovon freedossilla:

www.computeruniverse.net/products/e90361156/lenovo-thinkpad-sl510-nsl7mge-freedos.asp

409 euroa on hinta. Kattelehan vähän, eiköhän niitä saa kun tuokin löytyi laakista.
Nimetön 3.5.2012 13:49

Anonyymi
Toivotaan että vaihtoehdot säilyy... Kun tuo yhdistetään vaatimuksiin mitä Microsaatana on ARM-puolella esittänyt on tilanne todella pelottava ja uhkaava, varsinkin jos onnistuvat kieltämään muiden käyttisten myynnin kuten PC-puolella.

Voi kun on pieni vihainen henkilö jolle Apple ja Microsoft ovat pahoja kun ovat vieneet kaikki tosi tosi hienon Linux-Ububululubun käyttäjät mennessään. Tai ainakin 75% viidessä vuodessa.

Kyllä kaikki haluavatkin samaistua nähin vaahto suusta roiskuen Applea ja Microsoftia haukkuviin Linux-Talibaaneihin joiden toiminaassa ei voi nähdä eroa huudetaanko Allahia vai Linuxin jos ääni ei ole päällä.

Miettikääs nyt. 75% vielä viisi vuotta sitten Linuxia koneessaan käyttäneistä on vaihtanut pääasiassa Applen tuotteisiin. Ihmiset eivät halua rinnastua teihin.

Jatkakaa vaan niin nähdään miten osuutenne putoaa alle prosentin. Androidiin ei kannata vedota - ihmiset eivät osta sitä siksi että se on Linux vaan siksi että eivät tiedä että se on linux.

Ja jos vielä lopuksi lyödään sinulle puupaalu sydämeen että saat levon, niin jos menet katsomaan minkä tahansa suuremman PC -valmistajan sivuja, niin voit havaita että voit verkkokaupasta ostaa koneita Windowsilla. Linuxilla (Ubuntu ja RH) tai FreeDossilla.


Taas sama joka ei ymmärrä omaa parastaan, siis kilpailua. Vaan luottaa että diktatuuri toimii aina hänen parhaakseen ja toisinajattelijat ovat rikollisia.
heh 3.5.2012 13:54

Anonyymi
Olisivatkohan vaihtaneet siksi että eivät halua antaa Microsoftille rahaa...


Ai Linuxista pois siksi kun siitä pitää maksaa Microsoftille?

LÄÄKKEET!


Ei ainakaan Lenovolta näyttänyt löytyvän läppäriäkään ilman Wintoosaa :-( Sääli sinänsä kun useamman tarvitsisin... Täytyy siis tyytyä ostamaan Applelta koneet ja asentelemaan niihin Linux.


Olisivatkohan vaihtaneet siksi että eivät halua antaa Microsoftille rahaa...


Ai Linuxista pois siksi kun siitä pitää maksaa Microsoftille?

LÄÄKKEET!


Ei ainakaan Lenovolta näyttänyt löytyvän läppäriäkään ilman Wintoosaa :-( Sääli sinänsä kun useamman tarvitsisin... Täytyy siis tyytyä ostamaan Applelta koneet ja asentelemaan niihin Linux.


Jep. Muilta valmistajilta Applelle jotta voidaan varmistua ettei rahaa varmasti mene Microsoftille. Näin mä toimin kun ei muitakaan vaihtoehtoja oikein ole.

Mä muuten mieluummin ostaisin koneeni SE-näppiksellä enkä DE/EN :-( Ja vähintään 1600 * 1200 resolla. Juuri nimenomaan vielä Lenovolta kun olen niin tottunut käyttämään tuota tattiohjainta.
m$ sucks donkeys bal 3.5.2012 14:03

Anonyymi

Taas sama joka ei ymmärrä omaa parastaan, siis kilpailua. Vaan luottaa että diktatuuri toimii aina hänen parhaakseen ja toisinajattelijat ovat rikollisia.


Haloo!

Tableteissa määräävä markkina-asema on Applella. Android on saanut pataansa tässä markkinassa. Nyt valmistajat ryhmittyvät seuraavan yrittäjän taakse jotta:

SAATAISIIN KILPAILUA

Ja kun näin tehdään niin sinä nillität vastaan.
Miettikää nyt hyvät 3.5.2012 14:04

Anonyymi

Mä muuten mieluummin ostaisin koneeni SE-näppiksellä enkä DE/EN :-( Ja vähintään 1600 * 1200 resolla. Juuri nimenomaan vielä Lenovolta kun olen niin tottunut käyttämään tuota tattiohjainta.


No sitten käytät muutaman minuutin siihen että löydät oikean paikan josta tilaat sen Lenovosi.

Minä osoitin jo sinulle että Lenovoita myydään Free Dossilla, yritä sinä nyt ihan itse valita malli ja optiot mitä haluat.
Nih. 3.5.2012 14:06

Anonyymi

No sitten käytät muutaman minuutin siihen että löydät oikean paikan josta tilaat sen Lenovosi.

Minä osoitin jo sinulle että Lenovoita myydään Free Dossilla, yritä sinä nyt ihan itse valita malli ja optiot mitä haluat.


En mä jaksa alkaa noita metsästämään kun ei Lenovon sivuilta löydy. Paan tuosta viisi 15" Macbook pro:ta tulolleen ennemmin. Saan ihan ok konerungon ja voin olla 100% varma etten maksa edes kulisseissa Windows-veroa. Äkkiäkös niihin sitten käyttikset asentaa.
m$ sucks donkeys bal 3.5.2012 14:35

Anonyymi
Voi kun on pieni vihainen henkilö jolle Apple ja Microsoft ovat pahoja kun ovat vieneet kaikki tosi tosi hienon Linux-Ububululubun käyttäjät mennessään. Tai ainakin 75% viidessä vuodessa.

Kyllä kaikki haluavatkin samaistua nähin vaahto suusta roiskuen Applea ja Microsoftia haukkuviin Linux-Talibaaneihin joiden toiminaassa ei voi nähdä eroa huudetaanko Allahia vai Linuxin jos ääni ei ole päällä.

Miettikääs nyt. 75% vielä viisi vuotta sitten Linuxia koneessaan käyttäneistä on vaihtanut pääasiassa Applen tuotteisiin. Ihmiset eivät halua rinnastua teihin.

Jatkakaa vaan niin nähdään miten osuutenne putoaa alle prosentin. Androidiin ei kannata vedota - ihmiset eivät osta sitä siksi että se on Linux vaan siksi että eivät tiedä että se on linux.

Ja jos vielä lopuksi lyödään sinulle puupaalu sydämeen että saat levon, niin jos menet katsomaan minkä tahansa suuremman PC -valmistajan sivuja, niin voit havaita että voit verkkokaupasta ostaa koneita Windowsilla. Linuxilla (Ubuntu ja RH) tai FreeDossilla.
Nimetön 3.5.2012 19:17

Anonyymi
Hahah. Ja minä tilasin juuri sata 15" Lenovo W520:stä koska sitä juutri kehutaan saatavan Freedossilla:

Review of the Lenovo ThinkPad W520
22 October 2011 Leave a comment Go to comments
Lenovo ThinkPad W520

Lenovo ThinkPad W520 just out of the box.

I?ve been running my new Lenovo ThinkPad W520 for a few days, now, and think I can give a review of my experience with the device.

First, I was a little disappointed with my ordering experience. When I visited the Lenovo website I found, typical of many computer companies, that not all options are available from the website. After completing my selection of all my hardware I selected the ?chat with an agent? link on the side of the screen. I explained to the person on the other end that I wanted this particular laptop but that I did not wish to have *any* software, including an operating system, installed on the system. I didn?t want to pay the Windows tax and knew that whatever they put on the computer wouldn?t last five minutes after the laptop was removed from the box. To my surprise I wasn?t questioned or given a hard time about my choice. I was simply told that that was ?no problem?. Once the agent had my hardware in his system and all my information he completed my order, emailed me all my necessary paperwork, and I ended up saving around $250.
Nimetön 3.5.2012 19:21
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 
Viikon kommentoiduimmat
Dilbert on muuttanut. Lue Dilbert Taloussanomien etusivulta