Kirjaudu ▼
 

PlusTV tuo uuden salausjärjestelmän

Lehtikuva
PlusTV tuo uuden salausjärjestelmän
Maksutelevisio-operaattori PlusTV tuo teräväpiirtolähetyksiin uuden Viaccess-salauksen.
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

PlusTV tuo nykyisen Conax-salausjärjestelmän rinnalle uuden Viaccess-salaustekniikan television HD- eli teräväpiirtolähetyksissä. PlusTV aikoo tuoda kauppoihin Viaccess-tekniikkaan liittyvät kortit ja boksit.

Conax- ja Viaccess-salausta käytetään T2-jakelutekniikan yhteydessä.

PlusTV:n toimitusjohtaja Jyri Ratia kertoo, että yritys on etsinyt vaihtoehtoa Conax-järjestelmälle. Hänen mielestään Conax-salaus on osaltaan jarruttanut teräväpiirron yleistymistä Suomessa. Conax on kuluttajalle hankala ottaa käyttöön, sillä se edellyttää linkitystä T2-kortin ja HD-laitteen välillä.

– Viaccess-salaus onnistuu ilman korttilinkitystä, Ratia kehuu.

Viaccess-laitteet ja kortit tulevat Ratian mukaan Suomessa myyntiin kesän jälkeen. PlusTV tuo tuotteet tarjolle suurimpiin kodinelektroniikkakauppoihin.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

PlusTV tuo tarjolle erilaisia Viaccess-bokseja esimerkiksi antennitelevision teräväpiirtolähetyksiin ja tilausvideoihin. Tulossa on myös hybridiboksi, jolla onnistuvat niin antenni- kuin laajakaistalähetykset.

PlusTV:llä on hyviä kokemuksia Viaccess-salauksesta ja laitteista muista Pohjoismaista. PlusTV:n pääomistaja Terracom on tarjonnut Ruotsissa ja Tanskassa Viaccess-salausta.

Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset PlusTV Terracom

Kommentit (19)

Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Uusi salaus = uusi ongelma.
Anonyymi: Nimetön 25.4.2012 11:14

Anonyymi
Just joo, ja taas uutta tekniikkaa, joka ei oikeasti näy käyttäjällä missään. Koko PlusTV lentää roskiin jos sen takia pitää hankkia taaas jotain ylihintaista, joka ei muuta kokemusta mitenkään!


Tuntuuko rahastukselta? Kiinnostaako lätkä? Sm-liigan Runkosarjaa varten Urhotv (n.20?/kk), semifinaaleihin/finaaleihin Nelonen Pro (n.20?/kk), maaotteluita varten Canal plus (n.40?/3kk)... Sitten vielä formulaa mtv3:lta ( n.15?/kk)...
Anonyymi: MazaMyyrä 25.4.2012 11:18

Anonyymi
Just joo, ja taas uutta tekniikkaa, joka ei oikeasti näy käyttäjällä missään. Koko PlusTV lentää roskiin jos sen takia pitää hankkia taaas jotain ylihintaista, joka ei muuta kokemusta mitenkään!

Tuntuuko rahastukselta? Kiinnostaako lätkä? Sm-liigan Runkosarjaa varten Urhotv (n.20?/kk), semifinaaleihin/finaaleihin Nelonen Pro (n.20?/kk), maaotteluita varten Canal plus (n.40?/3kk)... Sitten vielä formulaa mtv3:lta ( n.15?/kk)...


Kukaan täysjärkinen ei katso lätkää=no proplem
Anonyymi: Nimetön 25.4.2012 12:08

Anonyymi
Ei kukaan enää mitään set-top boxeja ala hankkimaan, kun juuri niistä on päästy eroon HDTV-buumin myötä.
Anonyymi: Ilari 25.4.2012 12:23

Anonyymi
Just joo, ja taas uutta tekniikkaa, joka ei oikeasti näy käyttäjällä missään. Koko PlusTV lentää roskiin jos sen takia pitää hankkia taaas jotain ylihintaista, joka ei muuta kokemusta mitenkään!

Tuntuuko rahastukselta? Kiinnostaako lätkä? Sm-liigan Runkosarjaa varten Urhotv (n.20?/kk), semifinaaleihin/finaaleihin Nelonen Pro (n.20?/kk), maaotteluita varten Canal plus (n.40?/3kk)... Sitten vielä formulaa mtv3:lta ( n.15?/kk)...


Ja tämä on PlusTV:n vika? Eiköhän nuo kiekkopiirit tässä rahasta.
Anonyymi: Jutilalle lisää nuus 25.4.2012 13:07

Anonyymi
Hienoa jos tällä päästään eroon korttilinkityksestä!
Anonyymi: anti-DRM 25.4.2012 14:02

Anonyymi
"Conax on kuluttajalle hankala ottaa käyttöön, sillä se edellyttää linkitystä T2-kortin ja HD-laitteen välillä."

Miten niin? Conaxiahan käytettiin vuosia ennen HD-aikaa ilman korttilinkitystä. Miten se nyt muka linkityksen vaatii?
Anonyymi: Äänestäkää lompakoll 25.4.2012 14:39

Anonyymi
Ei mua kiinnosta HD ja vielä vähemmän maksu-tv. Jos haluan HD:ta, niin haen joko vuokraamosta Bluray-levyn tai laitan leffan tulemaan verkkovuokraamosta.

Pay-as-you-go on tulevaisuus, ei jatkuva pyörre lompakossa, jota maksu-tv-firmat vaatii.
Anonyymi: Wille 25.4.2012 15:33

Anonyymi
>>Hienoa jos tällä päästään eroon korttilinkityksestä

Kuitenkin joudutaan ostamaan uusi digiboxi ja/tai CI korttiadapteri? Ostettu laite kelpaa vain PlusTV kanavien katseluun joten ei kannata vaihtaa kanavatoimittajaa?

Montako digiboxia PlusTV meinaa tuoda tarjolle Suomeen, tuskin kovin montaa vaihtoehtoa?
Anonyymi: asdf 25.4.2012 15:39

Anonyymi
Toimittajalta puuttuu oikoluku. Ruotsalaisen firman nimi on Teracom, ei Terracom.
Anonyymi: Tarkkailija 25.4.2012 15:59
Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.