Kirjaudu ▼
 

HP:n tablet ei myy - kauppias haluaa palauttaa tuhansia laitteita

Noah Berger/Bloomberg News
HP:n tablet ei myy - kauppias haluaa palauttaa tuhansia laitteita
Yhdysvaltalainen Bestbuy-elektroniikkaketju haluaa palauttaa HP:n taulutietokoneet varastoistaan, sillä ne myyvät niin kehnosti. HP on alentanut Touchpad-tabletinsa hintaa useaan otteeseen.
Digitoday
18.8.2011 09:06
31

Yhdysvaltalainen elektoniikkaketju Bestbuy haluaa palauttaa HP:lle satoja tuhansia Touchpadeja, sillä ne myyvät huonosti.

Asiasta kertoo All things digital –blogi, joka perustaa uutisensa nimettömiin lähteisiin.

All Things Digitalin sisäpiirilähteen mukaan HP on toimittanut BestBuylle 270 000 Touchpadia.

Toimitetuista laitteista Bestbuy on saanut myytyä ainoastaan 25 000 kappaletta.

Toisen lähteen mukaan Bestbuy on nyt ilmoittanut, että se haluaa palauttaa HP:n Touchpadit maksamatta. HP on pyytänyt Bestbuylta kärsivällisyyttä. HP:n johdon on tarkoitus neuvotella asiasta lähipäivinä Bestbuyn johdon kanssa.

HP on alentanut Touchpadinsa hintaa useaan otteeseen. Aluksi hintaa alennettiin 50 dollarilla, jonka jälkeen osa kaupoista alkoi myydä Touchpadia jopa sadan dollarin alennuksella. Pian HP teki sadan dollarin alennuksen pysyväksi.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Nykyään halvin HP Touchpad-malli maksaa noin 400 dollaria eli noin 280 euroa.

All Things Digitalin haastatteleman Envisionering Groupin analyytikon Rich Dohertyn mukaan HP:n Touchpad myy laiskasti myös muissa yhdysvaltalaisissa elektroniikkaketjuissa.

– Kesäkuun alkuinnostuksen jälkeen Touchpadista kiinnostuneet asiakkaat ovat jääneet odottamaan lisäalennuksia, hän sanoi.

Yritykset Hewlett-Packard
Copyright Creative Commons Teksti on lisensoitu Creative Commons Nimeä-Ei muutoksia-Epäkaupallinen -lisenssillä.
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy

Kommentit (31)

Sivut: 1 2 3 4
EdellinenSeuraava

Anonyymi
En ole koskaan ymmärtänyt tablettien suosiota, mutta ehkä se olen vain minä.
Läppärimies 18.8.2011 9:33

Anonyymi
Buumi menossa ohi...


Höpö höpö. iPad myy ennätyksellisen hyvin. Nämä kilpailijat vain takertelee ja pahasti, sillä ne eivät pysty siihen, mihin iPad, eikä kukaan halua muuta, kuin iPadin.
AAPL $4000 18.8.2011 9:35

Anonyymi
Androidinkin alamäki alkoi puhelimissa...

"In less than six months, Verizon Wireless' share of Android phones sold in the US has eroded from 51.4 percent to 41.1 percent, indicating a huge shift among Verizon subscribers to iPhone 4. "

Tähän sitten lisätään se, että nyt nämä valmistajat ryhtyvät siirtymään pois Androidista Googlen ostettua Motorolan.

appleinsider.com/articles/11/08/17/verizons_android_share_down_dramatically_following_iphone_4_launch.html

Sama tapahtuu Euroopassa ja ympäri maailmaa. Aasiassa vauhti on vielä kiivaampi.
Apple takoo taas enn 18.8.2011 9:56

Anonyymi
"Current tablet owners and prospective buyers alike overwhelmingly have their eyes on just one company's device for future purchases-Apple's iPad. Some 93 percent of consumers who already own a tablet own an iPad, according to a new survey from Baird Research & Insights, while more than 94 percent of potential purchasers are considering buying an Apple tablet."

pcmag.com/article2/0,2817,2391313,00.asp
AAPL $4000 18.8.2011 10:05

Anonyymi
Aika heikkoja vekheitä.
iAntiApple 18.8.2011 10:07

Anonyymi
En ole koskaan ymmärtänyt tablettien suosiota, mutta ehkä se olen vain minä.


Minä en ole ymmärtänyt Facebookin suosiota. En myöskään omista moottoripyörää. Mutta ehkä se olen vain minä.
siis MS määrää mitä 18.8.2011 10:22

Anonyymi
Buumi menossa ohi...


Heh, ai HP-buumi vai? Tabletithan ovat vasta tulossa, mutta se ei tarkoita että kuluttajille mikä tahansa lankku kelpaa.
iMe 18.8.2011 10:25

Anonyymi
Näin se vain on että ne jotka siihen hurahtivat ostivat iPadin. Loppu hämöttää. Sama kohtalo on kaikissa trendituotteissa. Aina pitää keksi uutta kuluttajien päänmenoksi. Apple oli tablettin ensimyyjä jolloin oli luonnollista että ostettiin sitä mitä oli saatavilla, ilman että mietittiin tuotteen järkiperäisyyttä, laadusta puhumattakaan. OHI ON !
seuraava tuote, mikä 18.8.2011 10:29

Anonyymi
Näin se vain on että ne jotka siihen hurahtivat ostivat iPadin. Loppu hämöttää. Sama kohtalo on kaikissa trendituotteissa. Aina pitää keksi uutta kuluttajien päänmenoksi. Apple oli tablettin ensimyyjä jolloin oli luonnollista että ostettiin sitä mitä oli saatavilla, ilman että mietittiin tuotteen järkiperäisyyttä, laadusta puhumattakaan. OHI ON !


iPad jatkaa edelleen vahvasti myyntiään, kuinkahan mones tabi tämä hp:n jo oli minkä iPAd tappoi.

Kommenttisi on kyllä niin puutaheinää kun voi olla.

Selitän tämän sulle todella yksinkertaisesti. Muut tabit ei myy koska niille ei ole juurikaan tableteille tehtyjä sovelluksia, ei juuri kukaan halua ostaa pelkää surffilautaa jos kaupassa on toinen tabletti mikä voi tarjota appstoren ansiosta NIIN paljon enemmän.

Se että iPad oli ensimmäinen niin sinä etumatkan aikana apple keräsi tuon sovellusmäärän ja sai sovelluskehittäjät kiinnostumaan juuri iPadista.

Tablettien aika ei todellakaan ole ohi eikä se ole mikään ohimenevä buumi, tabletit tulee kehittymään vielä huimasti.
Nimetön 18.8.2011 10:55

Anonyymi
"En ole koskaan ymmärtänyt tablettien suosiota, mutta ehkä se olen vain minä."

Täällä toinen joka ei ymmärrä tablettien suosiota. Yhtä sairasta tuotekehittelyä ja markkinointia kuin niissä "älypuhelmissa". Jos minä kannan mukanani kunnon läppäriä ja matkapuhelinta niin mihin ihmeessä minä tarvitsisin tuota tablettia? Se on aivan keinotekoinen "välimuoto" jota ei oikeastaan edes tarvita lainkaan.
läppäri + matkapuhel 18.8.2011 11:26
Sivut: 1 2 3 4
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 
Viikon kommentoiduimmat
Dilbert on muuttanut. Lue Dilbert Taloussanomien etusivulta