Kirjaudu ▼
 

Suomalainen verkkoyhteisö aloitti rohkeasti

Suomalainen verkkoyhteisö aloitti rohkeasti
Testivaiheeseen edennyt yhteisöpalvelu Intoloop aloittaa vaikeimman kautta ja avaa ensimmäiseksi lapsipäiväkirjan. Tietoturva on kunnossa, toimitusjohtaja vakuuttaa.
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Uusi internetin yhteisöpalvelu Intoloop eteni suljettuun testivaiheeseen kesällä. Palvelu avautuu yleiseen käyttöön loppuvuodesta. Ensimmäisenä toimintona on jaettu lapsipäiväkirja jälkikasvun tärkeiden ja hauskojen tapahtumien jakamiseen.

Valinta on yllättävä. Omat lapset ovat juuri se elämänalue, jonka jakamista verkossa kannattaa harkita kahdesti. Tietojen levittely ylipäätään on todettu huonoksi ideaksi sosiaalisissa palveluissa, kuten Facebookissa, joka on jatkuvasti rikollisten tähtäimissä.

Intoloopia kehittävän Starduck Studios Oy:n toimitusjohtaja Henri Liljeroos painottaa, että käyttäjät voivat tarkasti päättää, ketkä näkevät mitäkin sisältöä. Tietoturvaa on ollut hiomassa "pankkimaailman asiantuntijoita".

– Olemme halunneet pitää huolta, että emme aiheuta samanlaisia yksityisyysongelmia kuin Facebook. Se on erityisen tärkeää juuri siksi, että olemme aloittaneet palvelumme pienistä lapsista.

Taloustiedot

Yksi tapa pitää huolta käyttäjien yksityisyydestä on jättää heidät oletuksena uusien tietoja jakavien toimintojen ulkopuolelle. Monesti on käynyt niin, että käyttäjien on pitänyt erikseen laittaa rasti ruutuun, että "en halua olla mukana".

Liljeroosin mukaan Intoloopin uudet ominaisuudet esitellään oletuksena "rajatumpina kuin avoimempina".

Mukana
historia

Yritys aloitti lapsipäiväkirjasta, koska palvelun kartoitus paljasti tilauksen paikalle, missä lasten tapahtumat voi esittää ihmisille, joilla on oikeasti tarve saada niistä tietää. Yhteisöpalvelun on määrä mahdollistaa laajemmin käyttäjien keskinäinen verkostoituminen heidän innostuksen kohteidensa ympärille.

Intoloop hehkuttaa käyttöliittymäänsä yhtä radikaalina kuin mitä iPhone oli älypuhelimille. Siinä missä Facebook elää tätä hetkeä ja painottaa uutisia ja statuspäivityksiä, keskittyy Intoloop aika-aspektiin. Tiettyjä ajanjaksoja esimerkiksi lapsen elämästä voi tarkastella.

– Meillä ei ole sitä Facebookin ilmiötä, missä eletään vain ja ainoastaan nykyhetkessä, toimitusjohtaja Liljeroos sanoo.

Yli 500 000
euron rahoitus

Jokainen vastaava aloittava yritys on helppo leimata taas uudeksi Facebookin haastajaksi, mutta Henri Liljeroos ottaa haasteen tosissaan.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Vuonna 2009 Venture Cup -kilpailun yhteydessä paljastuneen Intoloopin (silloin vielä LifeTicks) tavoitteet ovat korkealla: Intoloop tähtää maailmanlaajuiseksi yhteisöpalveluksi.

– Palvelu on suomalaisten kehittämä, mutta tähtäin on ollut globaali alusta lähtien, toimitusjohtaja Liljeroos selventää.

Intoloop-yhteisöpalvelua kehittää vuonna 2009 perustettu tamperelainen Starduck Studios Oy. Se työllistää nykyisin kahdeksan henkilöä.

Yritys järjesti kevättalvella 2010 siemenrahoituskierroksen. Intoloop-palvelun kehittämiseen on tähän mennessä hankittu yli 500 000 euron rahoitus. Yritys hakee parhaillaan rahoitusta laajan kansainvälistymisen mahdollistamiseksi.

Palvelun testaajia on muutamia kymmeniä. Jatkossa rahaa aiotaan tehdä ainakin kohdennetulla mainonnalla ja tarjoamalla käyttäjille maksullisia lisäominaisuuksia.

Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (4)

Sivut: 1
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Aika suuruudenhullua lähteä haastamaan Facebookia. Parempi varmasti keskittyä nimenomaan siihen lapsipäiväkirja-teemaan, jos kerta kysyntää on. Lisäks nimelle pitäis tehä jotain, Intoloop on ehkä tyhmin nimi ikinä eikä kerro palvelusta yhtikäs mitään.
Anonyymi: hg 17.12.2010 13:07

Anonyymi
Intoloop?? wtf...

Jos pitää valita kirjottaako osotepalkkiin "facebook" vai "intoloop" niin facebookin kirjoittaisin(ja ei, en ole naamakirjassa tällä hetkellä).


Ideaakin voi pitää lähes hautaan tuomittuna. Mikään sivusto ei ole vielä murron kestävä, lukuunottamatta ehkä jotakin korkeamman tason sivustoja joihin ei ihan helposti pääse käsiksi mutta ettäkö suomalaisten tiedonjakopalvelu olisi niitä turvallisempia? eiei..

Joka kuuseen kurkottaa, katajaan kapsahtaa. Näin se menee.
Anonyymi: Joka facebookkiin ku 17.12.2010 14:13

Anonyymi
pedoloop
Anonyymi: pop 17.12.2010 16:55

Anonyymi
Hmmm... Miten tämä juttu on täällä?

Siltä varalta, että tarvisin itsekin julkisuutta omille liiketoiminnoilleni, kuka pitää tuntea, että saa julkaistuksia? Kuinka paljon maksaa?

Esim. tässä jutussa ei kyllä juurikaan mitään uutistarjonnalista ansiota ollut.
Anonyymi: Niimerkillä epätieto 20.12.2010 8:42
Sivut: 1
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Uutisotsikot

 
Viikon kommentoiduimmat