Kirjaudu ▼
 

Päivitys voi kangistaa iPhone 3G:n

Apple
Päivitys voi kangistaa iPhone 3G:n
Applen iPhone 3G:n omistajat valittavat ongelmista uuden iOS4-käyttöjärjestelmän päivityksessä. Useat iPhonen toiminnot ovat aiempaa hitaampia.
Perttu Pitkänen
3.8.2010 12:44
46

Apple iPhone 3G:n omistajien kannattaa ilmeisesti odottaa ennen kuin päivittävät puhelimeensa Applen uuden iOS4-käyttöjärjestelmän.

Useat käyttöjärjestelmän iPhone 3G -puhelimeen päivittäneet valittavat Applen keskustelupalstalla, että päivitys on tehnyt puhelimesta todella hitaan.

Apple julkisti iOS4-käyttöjärjestelmän puhelimille samalla, kun yhtiö esitteli uuden iPhone 4 -puhelimen kesäkuun lopulla. Applen mukaan päivityksen pitäisi tuoda iPhone 3G -puhelimeen muun muassa usean sähköpostitilin yhdistävä sähköpostilaatikko. IOS4:n tukemaa moniajoa ei kuitenkaan ole iPhone 3G -puhelimeen luvassa.

Kosketusnäppäimen näpäyttämisen jälkeen toiminto ei käynnisty välittömästi, vaan ohjelman avautumiseen kuluu useita sekunteja. Esimerkiksi viestien kirjoittaminen on useiden viestien perusteella tuskallisen hidasta.

Aihetta koskeva keskustelu Applen verkkosivuilla on jo 53 sivua pitkä. Ohjeita  iPhone 3G:n päivittämisestä iOS4-käyttöjärjestelmästä takaisin aiempaan versioon annetaan esimerkiksi MacLife-verkkolehdessä.

Apple iPhone 3G:n hidastelusta on jo julkaistu video YouTube-verkkopalvelussa.

∇ Mainos ∇
Yritykset Apple
Copyright Creative Commons Teksti on lisensoitu Creative Commons Nimeä-Ei muutoksia-Epäkaupallinen -lisenssillä.
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy

Kommentit (46)

Sivut: 1 2 3 4 5
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Mutta kun fanit ovat sanoneet, että toimii täydellisesti vanhassa raudassa!!!
Nimetön 3.8.2010 13:02

Anonyymi
Hitaudesta yleensä pääsee, kun poistaa asetuksista Spotlightin käytöstä General->Home->Search Results (Yleiset->Koti-nappi->Hakutulokset tms. suomeksi).

Spotlightin tehokäyttäjille toki hieman huono "ratkaisu".
ufotutkija umppu 3.8.2010 13:05

Anonyymi
Kosketusnäppäimen näpäyttämisen jälkeen toiminto ei käynnisty välittömästi, vaan ohjelman avautumiseen kuluu useita sekunteja.

Arkipäivää Symbian S60v50 -luureissa... Itse omistan 5800:n...
näkökulma 3.8.2010 13:09

Anonyymi
Laitehan hyytyy täysin!
cfo 3.8.2010 13:15

Anonyymi
Minulla on montaa Nokiaa jämähtänyt online-päivityksissä. On ollut korjattavana ja yksi puhelin hajosi lopullisesti.

Eli ei se Nokia ole parempi
Unsci 3.8.2010 13:19

Anonyymi
Kosketusnäppäimen näpäyttämisen jälkeen toiminto ei käynnisty välittömästi, vaan ohjelman avautumiseen kuluu useita sekunteja. Arkipäivää Symbian S60v50 -luureissa... Itse omistan 5800:n...


Et varmasti omista :D
Itselläni 5530 julkaisusta ja ei ole tilttailuita ym sekoiluja ollut. Sovellukset riippuen tietenkin mikä niin ei 2s ole kauemmin mennyt. Joittenkin pelien latauspalkki voi nyt ~3s kauemmin vielä kestää mutta ei ihmeellisempäää...

Viesin avaus kestää alle 1s mitä äsken mittasin.
Niin nopeasti en osaa näpyttää etteikö mukana pysyisi. Varmasti osalla käyttäjillä on ongelmia mutta tämä symbian haukkuminen on enemmänkin nykyään muoti-ilmiö kuin myös koko iPhone.

Itselläni ei valittamista ja hyvä näin. :)
Johtunee mistä? Eikö muut osaa puhelinta sitten käyttää?
jope 3.8.2010 13:22

Anonyymi
Kosketusnäppäimen näpäyttämisen jälkeen toiminto ei käynnisty välittömästi, vaan ohjelman avautumiseen kuluu useita sekunteja.

Arkipäivää Symbian S60v50 -luureissa... Itse omistan 5800:n...


Oma N5800 toimii nopsaan uusimmalla firmwarella, vanhalla tapahtui em. hidastelua. Suosittelen päivittämistä.

Kerrankin näin päivän, että päivitys nopeuttaa laitetta, ei lamauta sitä.
Päivitysten testaami 3.8.2010 13:23

Anonyymi
Itsellä ainakin yksi ylimääräinen reboot poisti tuon päivityksestä aiheutuneen selkeän ja todella häiritsevän hitausongelman. Ratkaisu, joka on melko tuttu Windows osastolta.
Ace 3.8.2010 13:29

Anonyymi
Nokian tauti iski. Päivitys muuttaa yleensä Nokian puhelimen käyttämisen tervanjuonniksi... Nyt uhrina on Apple.
Box 3.8.2010 13:29

Anonyymi
Hitaudesta yleensä pääsee, kun poistaa asetuksista Spotlightin käytöstä General->Home->Search Results (Yleiset->Koti-nappi->Hakutulokset tms. suomeksi).

Spotlightin tehokäyttäjille toki hieman huono "ratkaisu".


Eikä edes kaikissa tapauksissa toimiva konsti..
Nimetön 3.8.2010 13:47
Sivut: 1 2 3 4 5
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 
Viikon kommentoiduimmat
Dilbert on muuttanut. Lue Dilbert Taloussanomien etusivulta