Kirjaudu ▼
 

Angry Birds -pomo: Voimme ohittaa Disneyn Kiinassa

Lehtikuva
Angry Birds -pomo: Voimme ohittaa Disneyn Kiinassa
Yhtiö aikoo myydä Kiinassa Angry Birds -oheistuotteita.
Rovion johtaja haaveilee tuoreessa Forbesissa ohittavansa Disneyn Kiinan-markkinoilla.
21.7.2011 10:59
45

Peliyhtiö Rovion johtaja Peter Vesterbacka sanoo talouslehti Forbesin haastattelussa, että yhtiö uskoo voivansa ohittaa Disneyn Kiinan-markkinoilla.

– Mielestämme voimme olla Kiinan johtava viihdebrändi vuoteen 2012 mennessä, siis isompi kuin Disney.

Vesterbacka suunnittelee laajentumista oheistuotteiden avulla. Rovio on jo kertonut tuovansa markkinoille keittokirjan. Nyt Vesterbacka suunnittelee muun musssa Angry Birds -muroja ja huvipuistoa.

Rovio kertoi kaksi viikkoa sitten laajentuvansa Kiinaan. Yhtiö aikoo avata toimistot Shanghaihin ja Hongkongiin. Lisäksi yhtiö aikoo avata Kiinaan oheistuotemyymälöitä. Omien myymälöiden lisäksi yhtiö hakee maasta franchise-kumppaneita.

Taloustiedot

Roviolla on myös kyseenalainen kunnia olla Kiinan kolmanneksi kopioiduin tuote. Rovio tulee kopiokärjessä heti Disneyn ja Hello Kittyn jälkeen.

∇ Mainos ∇
Lisää Aiheesta
Copyright Creative Commons Teksti on lisensoitu Creative Commons Nimeä-Ei muutoksia-Epäkaupallinen -lisenssillä.
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy

Kommentit (45)

Sivut: 1 2 3 4 5
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Tuntuupi siltä, että rovion pojilla alkaa kusi nousta päähän. Ei ne ikuisest voi angry birdsillä ratsastaa. Jos seuraava peli on floppi, niin mites sitte ne leuat louskuu? Korkealta ku tippuu niin se tekee kipeetä.
stuba 21.7.2011 11:18

Anonyymi
Yhdellä tuotteella lyövät Disneyn, ei se ole ihan niin hyvä peli?
Janne Haukka 21.7.2011 11:19

Anonyymi
Jahas täällä ei näköjään saa epäillä roviota ku heti kommentti poistetaan.
stuba 21.7.2011 11:23

Anonyymi
Huvipuistoja... keittokirja...

Kunhan pää pysyy kylmänä eikä ihan mahdottomuuksiin ruveta, ainakaan liian nopeasti, niin mahdollisuudet ovat kyllä rajattomat.
Jari 21.7.2011 11:26

Anonyymi
Jaaha kuulostaa Rytsölät2:lta.

On se hyvä, että vähän saa nimeä jollain niin heti lähtee lentoon.
Toi Rovio edes mikään iso firma ole vaikka menestystä yhdellä pelillä onki tullu.
Nimetön 21.7.2011 11:29

Anonyymi
Ajatelkaahan vaikkapa Aku Ankkaa, se oli yksi "vain" sarjakuva aikanaan, sitten hahmoja tuli hiljalleen lisää vuosien saatossa jne loput tiedetään, esim Disney Land:it ovat tänäpäivänä melkoisia paikkoja.

Oikeastaan mikään ei estä vastaavaa, kunhan vaan innovaatio-askel vie kokoajan järkevästi eteenpäin ja Rovion kaverit sivuuttavat kaikki KATEELLISIEN ei-voi-onnistua -kommentit
Lukija 21.7.2011 11:30

Anonyymi
..eli Angry Birds -jääbalettia odotellessa.. :)
Lukija 21.7.2011 11:32

Anonyymi
Kolmen viimeisen viikon aikana mitä täällä Kiinan suurimmissa kaupungeissa on tullut pyörittyä, niin kyllä Angry Birds saa paremmin näkyvyyttä kuin Disneyn jutut. Pitää kuitenkin ymmärtää että täällä on vahva oma sarjakuvakulttuuri, jossa Disney ei ole ehkä niin kova sana vielä.

Parhaiten Angry Birdsin vaikutuksen huomaa kun kiertelee erilaisia piraattimyymälöitä. Oikeasti jos Roviolla on vaikeuksia tuotteistaa AB:ta niin ei muuta kuin ukko lentokoneella kuukaudeksi Shanghaihin, Hong Kongiin ja Pekingiin kiertelemään Fake marketteja niin kyllä löytyy mallia niskatyynyistä mukeihin, lautasiin, puhelimen kuoriin ja oveliin jojopalloihin (jotka ovat muuten täällä kovin suosittuja ja vielä kopioivat AB:n alkuperäistä ideaa.)
Kiinan Tero 21.7.2011 11:46

Anonyymi
Justin Bieber myy varmaan tänään enempi levyjä kuin Beatles ja Jimi Hendrix yhteensä, mutta muistaako kukaan hänet 40 vuoden päästä.

Sivistymättömyydestä kertoo verrata itseään Disneyhin.
Juha 21.7.2011 12:10

Anonyymi
Ei se toimi. Luovuttaisivat jo.
perussuomalainen ase 21.7.2011 12:33
Sivut: 1 2 3 4 5
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 
Viikon kommentoiduimmat
Dilbert on muuttanut. Lue Dilbert Taloussanomien etusivulta