Kirjaudu ▼
 

1 500 palvelinta kärsi Nebulan katkoksista

Matias Mäki
1 500 palvelinta kärsi Nebulan katkoksista
Nebulan sähköongelmat koettelivat 1 500 palvelinta.
Internet-palveluja tarjoavan Nebulan sunnuntaina alkaneet palvelinongelmat koskettivat yhtiön mukaan pahimmillaan noin 1 500 palvelinta ja 8 000 asiakasta.
Kalevi Nikulainen
18.8.2008 08:08
21

Nebula kertoo, että valtaosa palveluista palautui sunnuntaina noin kello 21.45 ja henkilökunta työskentelee saadakseen kaikki ongelmat korjattua mahdollisimman nopeasti.

Nebulan Lauttasaaren konesalissa ups-järjestelmiä syöttävä pääkeskus vaurioitui sunnuntaina illansuussa. Valmistusvian takia ylikuumentunut pääkytkin suli ja katkaisi yhden vaiheen sähkönsyötön.

Nebulan mukaan vika esti sähkönsyötön ups-järjestelmille ja tämän vuoksi sähkönsyöttö katkesi osaan palvelimista akkukapasiteetin loputtua. Ups-järjestelmät pitivät sähkönsyötön toiminnassa noin kello 20 asti. Uudelleenjärjestelyt aloitettiin välittömästi, ja ne jatkuvat edelleen, Nebulasta huomautetaan.

Ilmastointi sekä korvaava sähkönsyöttö on saatu toimintaan.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Palvelinkeskuksen sähkönsyöttö on Nebulan mukaan edelleen vajaa. Pääkeskuksen korjaamista oli määrä jatkaa maanantaiaamuna.

- Saatuamme varaosat keskukseen seuraa korjaustyöstä lyhyt sähkökatko ups-järjestelmille. Ups-järjestelmien akustot ovat täyteen ladatut, joten tästä operaatiosta ei pitäisi syntyä uutta katkoa asiakkaille, kerrotaan Nebulan tiedotteessa.

Copyright Creative Commons Teksti on lisensoitu Creative Commons Nimeä-Ei muutoksia-Epäkaupallinen -lisenssillä.
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy

Kommentit (21)

Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Prosyyreissa molemmat vaihtoehdot vaikuttavat hyviltä. UPS:t on kunnossa ja tilat asialliset.


Totta. Jostakin ihmeeen syystä tämä Nebula on saanut kummallisen hyvän maineen, vaikka ei ole missään suhteessa ollut enää vuosiin pätkääkään muita kummempi, päinvastoin. Itse olen siirtänyt pois kaksi palvelua halvempaan ja paremmin hoidettuun ympäristöön, pari tuttavafirmaa ovat täysin kypsyneitä puljan öykkärimäiseen suhtautumiseen asiakkaisiin. Erään tuttavan viimeinen pisara oli kahden vuoden takaisten melkein tyhjien backuppien palautus kysymättä vaivalla rakennetun järjestelmän päälle.

Jospa tämä viimein kertoisi väelle, millainen nyrkkipaja tämä lopultakin on. Edes virransyöttöä ei osata hoitaa ammattimaisesti, jokunen hikinen UPS eikä minkäänlaisia generaattoreita.
Ex-nebulalainen 18.8.2008 9:31

Anonyymi
Itselläkin on ollut viimeaikoina vähän ongelma mainitun Nebulan kanssa... mutta kertokaapas viisaammat mikä se olisi se halvempi ja parempi paikka?
Nimetön 18.8.2008 9:48

Anonyymi
Yksikään muu palveluntarjoaja, ei ole koskaan vielä vastannut sähköpostikyselyihin 10-15 minuutissa. Eilenkin tuli vastaus saman tien kun ongelmia ilmeni. Loistavaa palvelua mielestäni.

Muilla palveluntarjoajilla on saanut odottaa vastausta vuorokausia yhdeltä vastauksen saaminen kesti yli viikon, Nebulalla kyse aina oli minuuteista.
Tyytyväinen asiakas 18.8.2008 9:58

Anonyymi
Olen käyttänyt Nebulaa monta vuotta, ja asiakaspalvelu on aina ollut erittäin hyvä. Puhelimeen vastataan ja sähköpostiin myös keskellä yötä jopa. Nebula on tietysti kasvanut vauhdilla viime vuosina, ja tämähän on aina haaste yritykselle ja laadun ylläpitämiseen. Nämä "halvat ja hyvät" voivat myös olla helisemässä mikäli nopea kasvu yllättää. Ei Nebula mikään täydellinen firma tietenkään ole.
Henrik 18.8.2008 10:07

Anonyymi
olenpa käynyt tuolla lauttiksen serverihuoneessa reilu vuosi sitten viemässä oman palvelimen. tuolloin huoneen lämpötila hipoi varmasti 40 astetta ;) vai, että pääkytkimen valmistusvirhe, jep jep... ja asiakaspalvelu on kuuluisan töykeää!
asiakas 18.8.2008 10:32

Anonyymi
Ainakaan meidän palvelumme eivät ole palautuneet (klo 10.41 maanantaina), kaksi palvelinta heidän kyseisessä konesalissaan. Generaattorien olemassaolo ei taitaisi tällaisessa tilanteessa auttaa, varaosat tai niiden nopea saatavuus taas kyllä...

Mustamaalaajat voisivat olla hiljempaa. Jos oli 40 astetta lämmintä, niin miksi veit palvelimesi sinne...olisit tehnyt ilmoituksen silloin jos todellinen tilanne.
Asiakas 18.8.2008 10:57

Anonyymi
Asiakaspalvelusta en tiedä on siitä sekä hyviä että "siedettäviä" kokemuksia. Siis aika vaihtelevaa. Kuitenkin jos konesaleja laitetaan viivalla. Näillä pienemmillä ISP:llä ei ole niin hääppöisiä laitetiloja. Isommmilla kuten Sonera ja Elisa on sitten asialliset tilat jotka ovat 24H valvottu ja varustettu dieselgeneraattoreilla. Samaan sarjaan mahtuu toki sitten isommat palveluntarjoajat kuten TE, Logica ja Fujitsu.
Laatua ja laatua 18.8.2008 11:06

Anonyymi
Yksikään muu palveluntarjoaja, ei ole koskaan vielä vastannut sähköpostikyselyihin 10-15 minuutissa. Eilenkin tuli vastaus saman tien kun ongelmia ilmeni. Loistavaa palvelua mielestäni.

Muilla palveluntarjoajilla on saanut odottaa vastausta vuorokausia yhdeltä vastauksen saaminen kesti yli viikon, Nebulalla kyse aina oli minuuteista.


Samoja kokemuksia täällä! Asiakaspalvelu on myös aina ollut ystävällistä. Esimerkiksi Soneralta on sähköpostiin saanut odottaa vastausta välillä kaksikin viikkoa -- uskomatonta!
Esko Lahti 18.8.2008 11:33

Anonyymi
Prosyyreissa molemmat vaihtoehdot vaikuttavat hyviltä. UPS:t on kunnossa ja tilat asialliset.

Totta. Jostakin ihmeeen syystä tämä Nebula on saanut kummallisen hyvän maineen, vaikka ei ole missään suhteessa ollut enää vuosiin pätkääkään muita kummempi, päinvastoin. Itse olen siirtänyt pois kaksi palvelua halvempaan ja paremmin hoidettuun ympäristöön, pari tuttavafirmaa ovat täysin kypsyneitä puljan öykkärimäiseen suhtautumiseen asiakkaisiin. Erään tuttavan viimeinen pisara oli kahden vuoden takaisten melkein tyhjien backuppien palautus kysymättä vaivalla rakennetun järjestelmän päälle.

Jospa tämä viimein kertoisi väelle, millainen nyrkkipaja tämä lopultakin on. Edes virransyöttöä ei osata hoitaa ammattimaisesti, jokunen hikinen UPS eikä minkäänlaisia generaattoreita.


Niin, jospa tämä viimein 'kertoisi' miten hyvä kyseinen lafka on pariin isoimpaan palveluntarjoajaan verrattuna joustavuudessa ja sähköposteihin & puheluihin vastaamisessa. Ruuhkia ei ole.

Toisekseen herra on hyvä ja kertoo, mistä olisit itse voinut ennalta tietää että pääkytkimen VALMISTUSVIAN TAKIA kyseinen värkki yhtäkkiä sulaa, aiheuttaen ongelmia virransyöttöön? :D
asiakas 2 18.8.2008 11:37

Anonyymi
Joo ei ole vielä herännyt omat servut. Mikähän kellonaika tämä "aamu" oikein on? Itsellä kun se tahtoo heitellä joka päivä :P

On jo kismittänyt pidemmän aikaa miksei tällaisissa tapauksissa saa reaaliaikaista tietoa edistymisestä.
Kaikki kyllä varmasti ymmärtää että koneet hajoilee silloin tällöin ja jos tahtoo aina päällä olevan palvelun, siitä pitää maksaakin enemmän, mutta ei tämä aamun odottelu kivaa ole :/
nblasiakas 18.8.2008 13:02
Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 
Viikon kommentoiduimmat
Dilbert on muuttanut. Lue Dilbert Taloussanomien etusivulta