Kirjaudu ▼
 

Mainoskontakteista jo yli kaksi kolmasosaa sähköpostina

Saksalaiset saavat jo yli miljardi sähköpostia mainospostina vuodessa Gfk:n tutkimuksen mukaan. Kaksi viidesosaa tästä on spamia, roskapostia. Vastaanottajan hyväksymän tai lähetysosoitteeltaan jäljitettävän mainossähköpostin lähettäjistä suurimpia ovat postimyyntiyritykset.
27.12.2005 15:15
Jussi Tuormaa
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Sähköpostin käyttö mainosmediana vaihtelee aloittain. Edelläkävijänä on toiminut teleala, jonka luo mainoskontaktinsa 93 prosenttisesti sähköpostilla. Vakuutusala taas on vasta löytämässä potentiaaliset asiakkaansa sähköpostin päästä. Mainossähköpostien osuus sen mainoskontakteista on vasta alle 4 prosenttia.

Massiivisinta sähköpostimainontaa harjoittavat postimyyntiyritykset kuten Quelle tai Tchibio. Niiden osuus koko mainossähköpostin määrästä on 9,2 prosenttia. Nettipalveluyhtiöt kuten GMX tai web.de ovat toiseksi suurin ryhmä, jonka osuus on 7,4 prosenttia. Kolmanneksi suurin ryhmä ovat kustantajat ja mediayritykset 5,6 prosentin osuudella.

Eniten mainossähköpostia lähetetään saksalaisille torstaisin ja perjantaisin ja yritetään näin pohjustaa viikonlopun shoppailua. Nürnbergiläinen markkinatutkimusyritys GfK on suorittanut tutkimuksensa otannalla, johon kuului yli 10 000 ihmistä 4 500 kotitaloudesta.

∇ Mainos ∇
27.12.2005 15:15
Jussi Tuormaa
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentoi

Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

 
Viikon kommentoiduimmat